weer een week voorbij. - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu weer een week voorbij. - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

weer een week voorbij.

Blijf op de hoogte en volg Tamara

29 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Ik wijd dit stukje meestal aan wat ik hoor en weet dus:
Nadine, veel plezier in Maastricht, we gaan snel een keertje skypen en wie weet kom ik eens langs :). X

Vrijdag:
Vandaag was ik rond half 8 wakker. Ik had mijn wekker om kwart voor 8 gezet dus dat was wel lekker. Freddie was blijkbaar weer wakker vanaf middernacht. Heb ik niks van gemerkt. Soms hoor ik hem wel in de nacht, soms niet. Ik wat gegeten, met een plakje ontbijtkoek. Heerlijk! Toen op me gemak mezelf klaargemaakt en mijn kamer aan kant gemaakt. Aardig gelukt, op een paar dingetjes na maar dat maakt niet zo veel uit ;).
Toen ben ik op me gemak naar town gelopen, dat was iets na 9en. ik had met Pien afgesproken, rond half 10 maar ze zou wat later zijn. Iets over half was ze er en toen hebben we het huiswerk voor vandaag gemaakt voor school. Toen hebben we nog even rondgelopen en toen zijn we naar Subway gegaan. Ik had kortingskaartjes dus daar hebben we gebruik van gemaakt. Ik ga echt te weinig daar naar toe :P. het is zo lekker én gezond. Voor maar 3 pound heb je al een lekker broodje en wat te drinken:).
Daarna zijn we naar school gelopen en hebben we betaald voor deze term… rib uit mijn lijf :p. we waren veel te vroeg (half uur) lekker met elkaar gekletst en met een ander meisje uit onze klas gepraat.
Na de les zijn we met een nieuw meisje uit onze klas wat gaan drinken @ Nero’s. toen zij weg moest, zijn Pien en ik nog even blijven zitten en toen zijn we door town gaan lopen. We hadden met Jacopo (ja, hij is inderdaad een au pair pap) afgesproken maar hij moest eerst nog de honden uit laten dus hij was wat later. Om half 5 waren we weer terug in Nero’s en hebben we met hem een half uur gepraat.
Thuis vroeg Jo of ik morgen, zaterdag, van 12 tot 5 wilde werken. Ik, niet zo moeilijk persoon die overal ja op zegt, zeg natuurlijk ja. Het wordt wel wat krapjes want om 6 uur komen Pien and Jacopo naar mij toe omdat we naar de film gaan: the theory of everything’. Daarvoor gaan we nog wat eten. Daarna willen ze nog wat drinken in Farnham, ja mensen, ik wordt nog eens een sociaal persoon, dat wil je niet weten XD.
Oh ja! Zaterdagavond blijft Pien bij mij slapen en zondagochtend gaan we buiten huis ontbijten.
Vanavond misschien oppassen, misschien niet. Jo is zo moe vanwege het doorbrengen van haar nachten in Freddie’s room or die van Monty’s afgelopen week. Ik denk eigenlijk niet dat ze gaan maar we zullen zien :).
Ik moest wel oppassen. Jo had een salade gemaakt en ze had wat stukjes knoflookbrood neergelegd. Lekker :). Nog een beetje tv gekeken en toen ben ik rond half 10 naar bed gegaan.

Zaterdag:
Mijn wekker had ik om half 9 gezet, zodat ik op een normale tijd in de middag kon lunchen. Ik hoefde pas in de middag te werken, van 12 tot 5. Op zich was dat geen probleem, ik had wat minder tijd om mezelf klaar te maken maar goed.
In de ochtend heb ik niet zo veel gedaan: boek gelezen, was gedraaid en in de droger gedaan en dat was het wel. Om 12 uur moest ik beginnen. Ik heb eerst alle kerstversiering in de playroom weg gehaald en toen die aan kant gemaakt. Toen heb ik Monty op bed gelegd en toen ben ik de keuken gaan opruimen. Ondertussen waren de mensen die er waren, weggegaan en heef Dominic Freddie op bed gelegd. Jo had gevraagd of ik voor 5 uur aardappelpuree wilde maken, de wortels wilde koken en de kip wilde opwarmen voor de kids. Natuurlijk! Geen probleem dus de aardappel en de twee worteltjes geschild en in de loop van de middag alles gekookt en gestamd. Freddie heef 1.5 uur geslapen dus dat was helemaal top! Monty niet de volle drie uur maar dat hoeft ook niet. De rest van de middag hebben ze lief gespeeld.
Om 5 uur kwam Dominic thuis en was ik klaar. Snel een douche genomen en mezelf klaar gemaakt. Om 6 uur stonden Pien and Jacopo voor de deur. Toen heeft Dom ons naar Aldershot gebracht, voor de film en wat te eten. Eten was top en de film ook! Echt een aanrader, de film ;).
Toen de film was afgelopen, zijn we naar het treinstation gelopen en zijn we terug naar Farnham gegaan. Toen we op de trein aan het wachten waren, liep er zomaar een vosje over het spoor! :0! Nog nooit 1tje in het echt gezien, gelukkig kon Jacopo snel nog wat foto’s maken. In Farnham hebben we nog een drankje gedaan maar ik was zo moe en ik had weer onwijze buikpijn, dus hebben we het niet al te laat gemaakt.
Dus met Pien naar mijn huis gelopen en heel zachtjes gedaan toen we naar boven liepen (Freddie lag net weer te slapen), maar dat hielp niet, toen we in bed lagen, was hij alweer wakker en begon hij weer te huilen. Gelukkig heb ik hem niet gehoord en heb ik heerlijk geslapen.

Zondag:
Was ik al even wakker voor de wekker. Was wel lekker wakker worden. Om 9 ging de wekker maar we gingen er pas iets voor half 10 uit.
Om iets voor 10en waren we in town en klaar voor een echt Engels ontbijt, tenminste, dat dachten we… De chef van het restaurant was er blijkbaar niet dus konden we daar niet ontbijten -_- dus toen maar naar subway gegaan en daar een ontbijt gehaald.
Toen hebben we nog met z’n viertjes door Farnham rondgelopen. Om een uurtje of half 1 ging iedereen naar huis.
De rest van de middag heb ik 7(!!!!!) afleveringen van Homeland gekeken. Ben bij het laatste seizoen bezig op Netflix (ik kan helaas alleen seizoen 3 nog zien :()
Als avond eten hebben we lekker spaghetti op. Daarna hebben we de film ‘Last Vegas’ gezien. Super grappig!!
Om 11 uur ben ik gaan slapen :).

Maandag:
Vandaag ging mijn wekker, zoals normaal, om 7 uur. Ik dacht, nog heel even mijn ogen sluiten voordat ik eruit ga. Grote fout. Werd weer wakker om kwart voor 8… oeps! Snel wat gegeten en mezelf klaargemaakt. Uiteindelijk was ik 10 minuten later klaar dan normaal. Monty was super vrolijk vandaag en heeft in de ochtend bijna een hele boterham op! Toen was het eigenlijk al weer tijd om hem op bed te leggen.
Ik heb toen een was van de kids gedraaid en keuken kastjes uitgeruimd en schoongemaakt, dat was ook wel nodig :p.
Toen Monty wakker werd, heb ik hem uit bed gehaald en toen zijn we naar de softplay gegaan. Hij heeft het daar super naar zijn zin gehad; lopen, kruipen. Hij was er maar druk mee. Daar tot iets voor 12en gebleven en toen weer naar huis gelopen. Wat kip klaargemaakt voor moo en wat andere dingen opgewarmd voor hem. Hij vond het lekker en heeft bijna alles opgegeten. Om 1 uur hem op bed gelegd en mijn laptop naar beneden gehaald.
Om drie uur een fles klaargemaakt. Die was nog te heet dus die moest eerst nog even afkoelen. Om kwart over 3 ‘eindelijk’ de fles gegeven. Daarna heb ik het laatste gedeelte gedaan van de kastjes en toen met Moo gespeeld.
Om kwart over 5 was ik klaar met werken en heb ik een douche genomen.

Dinsdag:
Was een normale dag. In de ochtend heb ik de dingen gedaan die ik normaal doe als Monty op bed ligt. Ook heb ik wat andere kastjes schoongemaakt. Vond het nog leuk ook. Was best vies dus was het ook wel nodig. Tussen middag heb ik wat dingen gedaan voor school en… Homeland seizoen 4!! gekeken! 2 afleveringen :)) Jo and Dominic hebben het hele 4de seizoen op tv dus ik ben blij.
In de middag de laatste kastjes schoongemaakt en toen met Moo in de playroom gespeeld. Zo leuk dat hij nu echt aan het bewegen is ! Om iets na 5en was ik klaar en ben ik naar de gym gegaan. Als avond eten heb ik zelf pasta gekookt en wat saus opgewarmd. Rond half 10 ben ik naar bed gegaan.

Woensdag:
Vandaag was Freddie weer het ideale kind, wat ik heerlijk vind. Het is zo veel beter voor hemzelf (en mij). Hij heeft lekker gespeeld en peppa pig gekeken. Hij is echt verslaafd aan dat programma, zo grappig om dat te zien. Toen Monty aan het slapen was, heb ik een lunch gemaakt voor de kids en mijzelf.
Nadat Moo zijn slaap had gehad, zijn we naar de gym gelopen….. het regende en het waaide, geen goede combie voor een paraplu en dat heb ik ook wel geweten… gelukkig heeft Pien dezelfde ochtend voor mij een nieuwe paraplu gekocht, voor 1 pound in poundland :), hou van die winkel.
Om 12 uur kwamen Pien en Isa (Italiaanse, net zoals Jacopo) naar de gym en toen hebben we met z’n drietjes naar school gelopen.
Om drie uur weer werken tot zes. Freddie was ook vanmiddag ‘het perfecte kind’. Lekker gek gedaan.
Die avond ben ik wat gaan drinken met Pien, Isa and Jacopo. Was erg gezellig, een fles wijn gedeeld en toen nog een WKD op en het spelletje taboo gespeeld. Top avond, alleen konden we elkaar aan het einde van de avond niet meer verstaan omdat de muziek zo hard stond. Om iets voor 12en lag ik in mijn bed.

Donderdag:
Vanochtend was het helemaal niet moeilijk om op te staan, alleen later op de dag, kreeg ik zwaardere ogen. Ik ‘moest’ werken vandaag tot 8 tot 3 uur. Jo moest weer naar London toe. Ik vind het heerlijk om tot 3 te werken, zeker als ze allebei slapen in de middag.
Vanochtend zoals gewoonlijk naar de playgroup gegaan met de kids. Freddie had, zoals de afgelopen week, niet geslapen vanaf 12 uur in de nacht. Dus hij was erg moe. Met sommige dingen merk je dan dat hij slaap te kort heeft: hij wil de hele tijd Monty omduwen of met hem spelen, waar Monty helemaal geen zin in heeft.
Gelukkig heeft Fru op de terugweg lekker in de buggy geslapen en heeft in totaal 1 uur en 3 kwartier geslapen dus dat was helemaal top. Ook deze middag (en ochtend) was hij weer het ‘perfecte kind’. Ik kon de dingen opruimen enzo. Freddie heeft geholpen met de flessen, zo schattig.
Na 3 uur, ben ik gaan hardlopen. Ging eigenlijk best lekker. Ik was (denk) net op de helft en toen begon het te hagelen. Niet een klein beetje, nee alles was gelijk wit! Ik heb de rest van mijn rondje met een glimlach op mijn gezicht gerend. Was zo gek, ik was blij dat het aan het hagelen was, terwijl ik aan het hardlopen was :p.

Ik hoop dat jullie dit verslag weer met plezier gelezen hebben.
Hier nog even een korte lijst met wat ik de komende dagen ga doen:
-morgen met Pien knakworstjes eten :) (hadden we trek in)
-morgenavond weer wat drinken (met de zelfde mensen van gister).
-zaterdagochtend werken.
-zaterdagavond oppassen.
-skypen met papa, mama en Melissa zondag.
Voor de rest ga ik lekker niks doen, even een weekend relaxen :).


  • 29 Januari 2015 - 20:07

    El And Friends:

    Gelukkig! Vandaag een verslag!
    Gezellig weer.
    Na 'Wie is de mol' lekker lezen!
    Dank je wel Tamaar!!!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 9733

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: