nieuw verslag. - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu nieuw verslag. - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

nieuw verslag.

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Nieuw verslag.
Hallo, weer een week voorbij.. een dag later dan normaal maar was gister niet helemaal fit. Ik maak alvast een excuus voor eventuele spellingfouten en soms korte dagen. Heb het niet bijgehouden zoals normaal.. was een beetje druk en af en toe ook een beetje vergeten. Veel lees plezier en tot de volgende keer! X

Donderdag:
Ik hoefde pas om 9 uur te beginnen want ik zou tot 4 uur doorwerken.
Rond 7 uur was ik gewoon wakker dus was ik iets voor 8en beneden om te ontbijten. Iets na achten ging ik weer naar boven om me aan te kleden. Ik was voor 9en al klaar dus heb ik nog even mijn boek gelezen en mijn schoenen aan gedaan. Om iets voor 9en was ik beneden en heb ik Freddie zijn schoenen en jas aan gedaan, toen zijn we weg gegaan.
De laatste 15 minuten heeft Freddie weer gelopen. Waren niet eens veel later dan normaal dus dat was fijn. Toen we daar waren, werd het steeds donkerder buiten, ik vreesde voor het ergste maar uiteindelijk viel het mee.
Ik had de raincovers niet bij me (Jo had die niet in de buggy gedaan) maar had ik uiteindelijk niet nodig; we hebben even geschuild voor de regen en na een paar minuten was het gestopt met regenen; lekker zonnetje, niet verkeerd:).
Thuis hebben we wat gegeten en toen was het tijd om naar bed te gaan voor de kids. Nadat ik Monty op bed had gelegd, was het tijd voor Freddie om naar bed te gaan. Dat ging goed, totdat ik weer naar boven kwam om de babymonitor te pakken. Die wilde dus echt niet meer slapen -_-…
Toen zijn we maar naar beneden gegaan en in de playroom gaan spelen. Toen hij even voor zich zelf aan het spelen was, heb ik even wat gegeten (daar had ik nog geen tijd voor gehad).
Om 3 uur Monty uit bed gehaald en hem een fles gegeven. Toen nog een uurtje gespeeld en toen was het alweer tijd om te stoppen. Ik heb me laptop naar beneden gehaald en toen heb ik een paar afleveringen gekeken van Homeland.

Vrijdag:
Ik mocht van mezelf wat langer slapen dan normaal want ik wist dat ik komend weekend niet veel slaap zou hebben/krijgen. Was rond 9en wakker dus dat was wel oké. Freddie had niet goed geslapen (eigenlijk helemaal niet) dus ging Jo niet naar de muziekklas. Ze lagen alle drie op bed. Ik heel stil naar beneden gegaan. We hadden geen normaal brood meer dus had Jo 4 afbak broodjes gebakken, heel jammer :p.
Verder niet zo heel veel gedaan die ochtend, een douche genomen en boekje gelezen. Toen twee afbak broodjes gegeten :). Zo lekker.. toen ben ik richting school gaan lopen.
Na school ben ik, samen met Pien, naar town gelopen en hebben we, samen met Jacopo, even gekeken naar de trein tijden gekeken voor zondag.
Toen ik weer thuis was, heb ik een was in de wasmachine gedaan, laptop naar beneden gehaald en toen kwam Pien alweer. Ik moest oppassen en ik had gevraagd of ze mocht komen. We hebben de film van zondag af gekeken en nog 2 andere films, erg gezellig ;). Rond half 12 ging ze naar huis. Dominic en Jo dachten dat we dronken waren omdat we aan het giechelen waren toen hun binnen kwamen, voordat ze weg gingen, maar we hebben maar 2 glazen wijn op dus dat is helemaal niks !

Zaterdag:
In de ochtend heb ik gewoon gewerkt. Had een heerlijke lunch thuis, een soort van ham en kaas panini met een salade, heerlijk. Daarna een douche genomen, beetje me tas ingepakt en toen ben ik naar town gelopen. Had daar met Pien and Jacopo afgesproken. Uiteindelijk waren we daar met 10 andere au pairs, erg gezellig. We hebben twee rondjes UNO gespeeld. Rond een uurtje of half 5 ging iedereen naar huis. Pien ging met mij mee om mijn tas op te pikken, ik zou bij haar slapen, zo hoefde ik niet zo vroeg op te staan ;).
Toen we bij haar waren, hebben we even op internet gekeken wat we wilde zien en toen was het al weer tijd om te eten: een Engels ontbijt. Ja, een Engels ontbijt in de avond.
Waarom niet?! Was heerlijk.. we zouden om 8 uur in town zijn om wat te drinken maar we gingen pas iets na 8en weg want we zaten nog te praten.. Oeps! Daar snel naartoe gegaan en daar wat besteld: prosecco, gewoon, omdat het kan :p.
Om iets voor half 11 (dacht ik) zijn we naar haar huis gegaan en gaan slapen.

Zondag:
De wekker ging om half 7. Ik was gelijk wakker en moest Pien wakker maken. Toen hebben we ons klaargemaakt en hebben we 1 boterham gegeten.
We werden door Pien haar host mom naar een station gebracht, want als we de trein in Farnham hadden gepakt, zou het te lang duren voordat we eindelijk in Bath zouden we zijn. Super aardig van haar! Nu hebben we er iets meer dan 2uur over gedaan.
Hierbij een link met afbeeldingen van Bath. Zo kan je zien wat ik allemaal gezien, sorry voor dat deze dag niet zo uitgebreid is, eigenlijk niet maar op dit moment vallen mijn ogen dicht en ik vind het lastig om alles te beschrijven. De Abby and the romans baths zijn zo mooi! Ben meestal snel verveeld met dat soort dingen maar we hebben bijna 2 uur in de romans baths doorgebracht en heb me niet 1 minuut verveeld! Er is zo veel te zien/lezen dat je de tijd echt vergeet. ook de Abby is zo mooi! Er zijn 365 glas in lood ramen, elk voor elke dag van het jaar.
https://www.google.co.uk/search?q=bath+england&rlz=1C1KMZB_enNL586NL586&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=mWTBVKkdyrFRoduAgA4&ved=0CCMQsAQ&dpr=1
het was een super leuke dag en we hadden super geluk met het weer: heel de dag zon! Hier, in Farnham hadden ze niet zo veel zon :D.
Rond half 9 was ik weer thuis. Ik ben eigenlijk gelijk naar boven gegaan om te gaan slapen.

Maandag:
Vandaag zijn we zoals gewoonlijk in de ochtend naar de playgroup gegaan. Toen Monty in de ochtend op bed lag, heb ik twee wassen van de kids gedaan en alle te kleine kleding van Monty in boxen gedaan, met maanden erop, zodat we weten wat wat is. Ook heb ik maar weer eens Freddie’s kledingskast opgeruimd, was echt weer een zooitje..
Monty was niet helemaal lekker dus hebben we veel geknuffeld; heel vervelend ;). Thuis hebben we wat gegeten en toen heb ik hem op bed gelegd.
In de middag hebben we eigenlijk ook heel de middag geknuffeld, hij viel bijna in slaap op mijn schoot.
In de avond heb ik twee eigen wassen gedraaid en heb ik de laatste aflevering van seizoen 2 van Homeland gekeken! Super spannend! Ben blij dat ik nog 1 seizoen kan kijken :).

Dinsdag:
Vandaag was Monty nog steeds niet helemaal lekker, hij is weer aan het tanden, poor baby… :(. We hebben wel lekker liedjes gezongen en dat vond ‘ie super leuk. Hij was de hele tijd aan het klappen en iedereen een glimlach aan het geven. Was gelukkig niet zo druk als vorige week maar nog steeds druk, veel jonge babys. Er was een moeder met een baby van 9 weken!!! Zo schattig!!
Thuis had hij zijn lunch goed gegeten en toen heb ik hem op bed gelegd. Ik heb toen geprobeerd om deze blog te schrijven maar uiteindelijk heb ik mijn boek gelezen en met mijn ogen dicht gezeten. Monty had maar een uurtje geslapen en heeft vanmiddag 15 tot 20 minuten om mijn schoot geslapen. Zo lief.. daarna was hij weer vrolijk en heeft hij lekker gespeeld. Ik heb de hele middag een irritante hoofdpijn gehad, die zich zo ontwikkelde in de avond, dat ik na mijn heerlijke warme douche, op de bank 1 uur heb geslapen en daarna, zonder eten, naar bed gegaan. Ik kon echt geen licht verdragen en was blij toen ik in bed lag.

Woensdag:
Werd ik wakker zonder hoofdpijn maar met buikpijn.. gaat lekker.
Met de kids lekker naar de gym gegaan. Was gezellig, met was ouders gepraat en gek gedaan met Fru.
Gelukkig in de loop van de ochtend was de buikpijn weg. We hadden geen brood meer, nadat ik lunch voor de kids had gemaakt, dus had ik een lekker broodje bij de gym gekocht. Toen naar school gegaan en daar 2 uur gebleven. Vrijdag even betalen voor deze term. We hebben sinds vorige week 3 nieuwe meiden in de klas, aardig en leuke meiden.
Thuis heb ik tot 6 gewerkt en toen een heerlijke douche genomen.

Donderdag:
Vandaag ging ik werken van 8 tot 3 uur. Jo had iets in London dus kon ze niet hier zijn tussen de middag. Freddie had heel slecht geslapen en ik vreesde voor het ergste maar hij viel mee. hij heeft onderweg naar de playgroup geslapen, bijna een uur. Jammer genoeg heeft hij tussen de middag maar zelfs toen hij niet sliep, was hij lief aan het spelen, totdat Monty beneden kwam (die had trouwens ook niet geslapen). Hij moet dan hem gaan irriteren en dat irriteert mij dan een beetje.
Goed, om drie uur was ik klaar en ben ik naar de gym gegaan. Daar kwam ik Jacopo tegen, even met hem gepraat en toen weer verder gaan sporten. Toen ik thuis kwam, waren opa en oma er. Gezellig. Met hun wat gedronken en toen hun weg waren hebben we een pizza gegeten.

Sorry voor deze korte blog!!! Volgende week is hopelijk minder stressvol dus kan ik weer uitgebreid schrijven :). See you soon xx

Wat ga ik de rest van de week doen:
Naar de film.
Werken.
Ontbijten op zondag buiten de deur.
Uit eten zondagavond.

  • 23 Januari 2015 - 08:43

    Ron:

    Hoi kanjer,

    Zo kort vind ik je blog niet hoor. Hoe zit dat nou met Jacopo? Is hij ook au pair?
    Weekend even skypen.
    Fijne dag!


    Kus,

    Pap

  • 23 Januari 2015 - 19:41

    Ageeth:

    wat een drukke week zeg, jammer dat het skypen morgen niet doorgaat. Dan volgende week maar in de herkansing. bij ons is het ook wel een beetje hectisch, maar ik had wel tijd om met El een bakkie te doen bij Mirell. Altijd gezellig en het voordeel van overdag is dat ze je niet wegkijken.
    Morgen geven ze hier wat sneeuw op en daarna wordt het weer een graad of 6, dat is prettig als we zondag naar Maastricht rijden.
    Nou morgen een fijne film en tot volgende week over de skype.

    xxxx je mams

  • 25 Januari 2015 - 14:25

    El:

    Ha meis, wat een gezelligheid weer! Als ik jouw blog lees is het net of je bij ons op de bank zit en je verhaal vertelt. Dus ik zit nu ook met een lekker bakkie thee je verslag te lezen. Voor een kort blog is het nog aardig wat tekst :).
    Zo te lezen heb je een pittig weekje achter de rug: kids die niet slapen, hoofdpijn die overgaat in buikpijn en zonder eten naar bed!
    Maar gelukkig begon de week goed: Bath! Wat een geweldige plaats hé. Zoveel te zien! Het is lang geleden dat ik er was maar ik herinner me dat nog goed. En dat voor een bijna 55 jarige....
    Ik had me eigenlijk niet gerealiseerd dat Farnham en Bath op reisafstand van elkaar liggen.
    Zo is jouw tijd daar ook voor ons nog leerzaam.

    Misschien heb je het al eens geschreven. Is Jacopo een nederlandse jongen? Ik struikel elke keer over zijn naam. Hoe is het met de jongens op de sportschool?

    Heb je nu elke vrijdag cursus of om de twee weken?

    Vandaag is Nadine dan een soort van verhuisd. Maastricht voelt toch anders dan Amerika, Ecuador of Finland maar het is toch verder weg dan Honselersdijk. En nu is Melissa alleen nog (vast) thuiswonend.
    Grappig.

    Het is gelukkig droog hier. Bij jou? Ik hoorde dat onze clubs gelijk staan maar een club meer kansen heeft......quess who.....

    Nou Tamaar, ik ga de was vouwen. Leuk zondag klusje.

    Fijne week, geniet van het etentje vanavond en tot contact!

    XXX El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 9724

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: