2 weken update - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 2 weken update - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

2 weken update

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Oké mensen… even iets als ik in September terug kom.. ik wil zo snel mogelijk een baan vinden en dan zo snel mogelijk op me zelf gaan wonen. Ik denk als ik terug naar huis ga, in mijn oude gewoontes ga vallen en dat wil ik niet. Ik ben een ‘betere ik’ als ik het zelf moet doen. misschien klinkt dat raar maar ik wil leven zoals ik nu doe, lekker wat drinken door de weeks, weekends, eten buiten de deur. Met vriendinnen shoppen enz. ik enjoy life op dit moment en wil dat ‘vasthouden’ als ik weer in Nederland ben.
Goed, nu over tot de orde van de week. Veel leesplezier x

Vrijdag:
Vandaag zou het een leuke dag worden. Voordat ik naar school ging, zou ik met Pien ‘knakworstjes’ eten. Uiteindelijk werden het soort van hotdogs maar dat maakte het niet minder gezellig. Ik was rond kwart over 8 wakker. Freddie heeft vannacht niet veel geslapen. Hij was nog steeds wakker toen ik naar bed ging, 10 uur.
Ik heb wat gegeten en toen ben ik weer naar boven gegaan. Lekker relaxt gedaan en kwart over 9 ben ik naar Lidl gegaan en heb ik afbak broodjes en worstjes gehaald. Toen ben ik naar Pien gelopen en ik was daar rond 10 uur. Hebben we lekker gekletst en het filmpje van die gestoorde man gekeken, het was minder schokkend dan gister, gelukkig. Om een uurtje of 11 hebben de broodjes in de oven gedaan en de worstjes even lekker opgewarmd.
Om 12.20 uur zijn we naar school gelopen en zijn we daar tot 14.30 uur gebleven.
Ik ga vanavond bij Pien helpen oppassen, ze heeft in haar eentje 5 kids dus heb ik aangeboden om te helpen. We hadden van haar host mom allebei 10 pound gekregen, wat ik eigenlijk niet wilde aannemen. Na school hebben eten/drinken gekocht om dat te eten/drinken vanavond :).
Toen zijn we allebei naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam, was er niemand.. was wel lekker. Ik heb even op bed gelegen en heel even mijn ogen dicht gedaan.
Om kwart voor 7 ben ik naar Pien gegaan en ben ik tot ongeveer half 11 gebleven. Ik wilde niet al te lang blijven want ik moest gewoon werken zaterdagochtend. Om 11 uur was ik thuis en kort daarna lag ik in bed.

Zaterdag:
Vandaag van 8 tot 2 werken. Ik kwam er gister achter dat ik ipv 35 uur, 33 uur per week werk. Dus dat wilt Jo opschroeven tot 35, wat niet meer dan logisch is want daarvoor ben ik hier ook.
Freddie heeft nog steeds zijn ding dat hij niet slaapt. Dat heb ik vandaag voor het eerst gemerkt, dat hij weinig slaap heeft gehad. Ik wilde hem oppakken om hem aan te kleden, toen hij mij een ‘klap’ op mijn oor gaf. Dat pikte ik (natuurlijk) niet dus heb ik hem apart gezet. Hij was boos en ging gelijk huilen en schreeuwen om mama en papa. Na een paar minuten heb ik met hem gepraat en toen heb ik hem aangekleed. @ the gym was hij ook niet helemaal gezellig; hij heeft twee kinderen gebeten. Toen hij het laatste kind had gebeten, heb ik hem in de buggy gezet. Ik was er even klaar mee….
Thuis heeft hij tv gekeken en zeurde hij de hele tijd dat hij honger had enzo.. best irritant want ik heb denk wel 20x gezegd dat hij nog geen tijd was voor lunch. En toen we lunch hadden, hoefde hij eigenlijk niet zo veel.
Om iets voor 1en heb ik Monty op bed gelegd en toen met Freddie in de playroom gespeeld. 2 puzzels gedaan en toen heeft hij heel lief gespeeld, zo kon ik de vaatwasser uitruimen.
Om 2 uur was ik klaar en kon ik ‘eindelijk’ wat eten.
De rest van de middag heb ik niet veel gedaan, netflixs gekeken en een douche genomen. Om een uurtje of half 8 was Pien er en hebben we een pizza op en hebben we een film gekeken.

Zondag:
Vandaag heb ik eigenlijk niks gedaan. Was rond 9en uit bed en heb de finale van de Australia open gezien. Was super leuk om te zien :).
Toen bijna 1,5 uur met papa en mama geskyped! Ze komen waarschijnlijk het eerste weekend van maart hier naartoe ! super leuk, kan niet wachten!!!
Daarna voetbal gekeken (Engelse) en in de avond heb ik met Isa, Pien and Jacopo wat gegeten.

Maandag:
Vandaag was het koud, zoals de afgelopen weken, wel een zonnetje dus dat was wel lekker.
Zoals de afgelopen weken heb ik toen Monty op bed lag, hun was gewassen en gedroogd. Niet normaal hoeveel kleding ze verzamelen door de week door :p. na zijn slaap zijn we naar de softplay gegaan and zijn daar gebleven tot iets voor 12en. Toen we thuis waren, heb ik lunch klaargemaakt: brood met Philadelphia, 1 banaan en wat custard.
In de middag waren ze longen weer slecht, in de ochtend ook wel maar niet zo slecht zoals in de middag. Wat puffjes gegeven maar hij bleef slecht. Je zag, net als de vorige keer, zijn huid in zijn longen ‘verdwijnen’. Hij moet dan zo veel moeite doen om adem te halen. Best eng om dat te zien. Hij bleef wel goed eten maar toch even naar de dokter gegaan om 6 uur. Toen ik na het douchen naar beneden kwam, zei Dominic dat ze weer naar het ziekenhuis moesten dus dat was wel ff balen. Ik heb wat dingetjes klaargelegd en toen Jo met Monty thuis kwam, heb ik hem vastgehouden terwijl zij dingen kon pakken.
Om 9 uur waren ze ‘alweer’ thuis en zijn ze niet meer weggegaan :D.

Dinsdag:
Ik liep naar beneden om wat te gaan eten toen ik door de voordeur wit zag.. SNEEUW!! Ik heb even moeten wachten maar nu hebben we al 2x echte sneeuw gehad en 1x hagelde het zo hard dat het op sneeuw leek.
Ik ben de rest van de dag niet naar buiten gegaan. Jo had het liever niet en dat begrijp ik wel, die koude lucht is nou niet bepaald goed voor Montys longen. Maar een dag gaat er niet sneller van…. Toen Moo op bed lag, heb ik het ‘washok’ zo opgeruimd dat je er weer normaal kon lopen. Even de was van Jo in de droger gedaan (eigen initiatief) toen ik daar mee klaar was, kon ik even een half uurtje niks doen, want er was simpel weg niks te doen.
Moo heeft voor lunch bijna niks op, gelukkig blijft hij zijn melk wel gewoon drinken dus dat is goed en de medicijnen werken wel want zijn longen waren stukken beter dan gister :).
Om half 5 was ik klaar en kon ik snel even naar de gym. Ik had namelijk na de gym om 7 uur afgesproken met Jacopo om wat te gaan eten. Lekker een burger op. Om iets voor 9en was ik weer thuis.

Woensdag:
Woensdag zoals gewoonlijk een best drukke dag: kids van 8-12, dan naar school van 12.30 tot 14.30, dan van 15.00 tot 18.00 werken. Maar wel gezellig druk.
Freddie slaapt nog steeds niet.. ik kwam gister thuis en toen stond hij al bij het hekje boven aan de trap.
Omdat hij niet slaapt in de nacht, doet hij het met kleine slaapjes in de dag, wat niet genoeg is. We zijn vanochtend iets eerder weggegaan van huis omdat we eerst even naar het kinderdagverblijf moesten: Freddie´s handschoenen en muts lagen daar nog lag. Toen we onderweg naar de gym waren, is Freddie in slaap gevallen en heb ik hem 3 kwartier() laten liggen in de buggy. Ik wilde hem niet te lang laten liggen.
Om iets voor 12en kwam Pien en om 12 uur was Jo bij de gym zodat wij naar school konden gaan.
Na school gelijk naar huis gelopen, zoals altijd, en toen weer aan het werk. Monty een fles gegeven en toen heel relaxt met de kids op de grond in de keuken gespeeld. Freddie heeft eerst een poos met poker muntjes gespeeld en toen hebben we muziek gemaakt. Na het eten viel Freddie bijna met zijn gezicht op zijn bord omdat hij zo moe was…
Na 6 uur heb ik even een pizza gegeten omdat ik, ja mensen weer, wat ging drinken. Ik wilde het niet te gek maken (drinken en tijd) omdat ik moe was. We hadden wat patatjes en een fles rode wijn(ja, ik drink tegenwoordig ook rode wijn). Om 22.00 uur was ik thuis en ben ik naar bed gegaan.

Donderdag:
Vanochtend, kwam ik naar beneden om wat te eten en toen was het weer begonnen met sneeuwen. Dinsdag had ik nog het geluk dat ik niet het huis uit hoefde maar vandaag moest ik er dan toch echt aan geloven.. lopen met de buggy door de sneeuw. Was gelukkig niet zo heel veel sneeuw en de voetpaden waren goed te doen dus dat was positief. De kids waren na ongeveer 10 minuten lopen in dromenland :). Ik heb Freddie 1,5 uur laten slapen. Hij had het nodig en hij kon ook nog 1 uur spelen at the playgroup. Monty is lekker aan het kruipen en moet ik dus kijken of hij niet iets kleins op eet. Zo schattig om hem te zien kruipen.
Onderweg naar huis even wat boodschappen gedaan: brood, ham, pindakaas en melk. Daarna naar huis gegaan, kids eten gegeven en Monty op bed gelegd.
Daarna naar town gelopen want ik zou gaan lunchen met Jacopo, Pien en Isa. Een heerlijke omelet met patatjes op! Was echt lekker maar hoefde de rest van de niks te eten. Om 5 uur kwamen opa en omdat Jo en Dominic naar de kerk moesten ofzo. Ik heb na 5 uur alles klaargemaakt voor de boys and voor na bad.
Toen Jo and Dominic weer terug kwamen, hebben we champagne op. Hij had gister gehoord dat hij geslaagd was! (waarvoor weet ik niet meer). Jo had voor mij pasta karbonade gemaakt. Het was super lekker maar te veel….
Na het eten ben ik naar bed gegaan en had ik echt buikpijn…

Vrijdag:
Ik heb heel de nacht niet lekker geslapen, draaien, ik kon niet lekker liggen. Om drie uur ging het mis. Ik zal jullie de details besparen. De rest van de ochtend heb ik geslapen en niks gedaan. Af en toe naar beneden gelopen en toen snel weer naar bed.
Om een uurtje of 3, half 4 kon ik eindelijk weer wat drinken, zonder dat het weer uitkwam na een half uur. Dus dat was fijn. Als ‘avondeten’ heb ik wat toast op met wat boter en toen ben ik rond 8, half 9 naar bed gegaan. Ik viel als een blok in slaap en werd van mijn wekker wakker de volgende ochtend.

Zaterdag:
Vanochtend voelde ik me stukken beter en ben ik gewoon gaan werken. Ik was nog een beetje loom maar verder voelde ik me best. Om half 10 zijn de softplay gegaan ipv de gym voor 4 pound kunnen de kids 2 uur rond lopen, kruipen en spelen. De kids vonden het geweldig dus volgende week weer. Het is zo lekker dat ik Monty niet overal meer hoef mee te ‘slepen’. Hij kan lekker rond kruipen. Toen we thuis kwamen, hebben we wat gegeten en heb ik ze op bed gelegd. Freddie heeft uiteindelijk 5 kwartier geslapen, meer dan dat hij in een nacht slaapt, heb ik het idee. Ik heb alles opgeruimd beneden en toen kwam Jo thuis en was het 2 uur.
Vanmiddag kwamen Pien en Isa even langs, om te kijken hoe het ging. Zo sweet! Kan me geen betere vriendinnen wensen en ben echt blij met de mensen die ik hier om mij heen heb…
Daarna niks gedaan, lekker voetbal gekeken.
In de avond een pizza op, bijna een halve, toen zat ik vol en ik wilde niet meer eten dan ik kon :p.
Rond 10en ben ik naar bed gegaan.

Zondag:
Vandaag is ELLEN jarig!!!!! HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!! Zo jammer dat ik er gister niet bij kon zijn maar volgend jaar ben ik er gewoon weer bij :).
Werd ik (voor mij doen) te vroeg wakker: rond 8 uur. Lekker in bed blijven liggen met wat muziek en toen ben ik maar rond 9.10 uur naar beneden gegaan om wat te gaan eten. Na het eten heb ik een was gedraaid en toen een douche genomen. Ik verlang trouwens echt weer naar een weekend dat ik wakker word om een uurtje of 10, zonder dat je kinderen hoort. Ik hou echt van Freddie and Monty maar ik ben niet, en zal nooit, een ochtendmens zijn.
Toen ik gedoucht was, heb ik me kamer even lekker laten luchten, alles opgeruimd en gestoft. Dat was ook wel weer een keertje nodig. Om 12 uur zijn we weg gegaan. We hebben in Aldershot met de kids en iemand anders geluncht. Was gezellig alleen ik had nog niet zo heel veel trek.
Toen we thuis waren, om een uurtje of half 3, heb ik even met papa en mama geskyped en toen heb ik lekker niks gedaan.
Jo had zaterdag pannenkoekenmix gekocht omdat ik eigenlijk vrijdag pannenkoeken zou gaan maken bij Pien, samen met Isa. Maar omdat ik ziek was ging dat niet door voor mij. Dus had ik voor de kids pannenkoeken gemaakt als toetje. Ze vonden het volgens mij wel lekker maar die van mama zijn toch lekkerder. Hier hoefde ik alleen maar water bij te doen, 2 minuten schudden en je kon ze gaan bakken.
Zelf 3 pannenkoekjes op en toen had ik genoeg. Toen in de woonkamer 2 afleveringen van Homeland gekeken:). Rond 9en naar boven gegaan om te gaan slapen.

Maandag:
Ik was voor het eerst in dagen ‘helder’ toen ik wakker werd. Dus dat is een goed teken. Ik ben nog wel aan het hoesten maar verder voel ik me weer helemaal goed.
Vanochtend wilde ik me Monty naar een playgroup near Waitrose (supermarkt). Het enigste ‘probleem’ is dat hij niet zijn uurtje slaap kan hebben in de ochtend want het is een half uurtje lopen en als hij om 10 uur wakker word, is het al begonnen. Dus zijn we iets na 9en de deur uitgegaan en zijn we town ingegaan.
Ik moest nog even een nieuwe riem kopen want mijn oude was kapot :(. Ook zag ik een leuke ring, voor 2 pound, dus die heb ik ook gekocht. Helaas heeft de riem te weinig gaatjes dus dat is balen.. moet ik nog even een oplossing voor vinden.
Om iets na 10en waren we bij de kerk (daar wordt de playgroup gehouden). Hij had het super naar zijn zin en gaf iedereen een van zijn lieve glimlachen :).
Om half 12 was dat afgelopen en toen ben ik op me gemakje naar huis gelopen. Monty even wat eten gegeven en iets voor 1en heb ik hem op bed gelegd.
Monty had maar een uurtje geslapen dus was niet heel erg vrolijk. Het was lekker weer dus dacht ik, ik ga lekker naar het park, misschien kan hij dan nog even slapen. Maar nee, niet geslapen en wilde ook niet zo heel veel dus was ik snel terug. Hij is weer aan het tanden dus dat zal er mee te maken hebben.
Om half 10 ben ik naar boven gegaan om te gaan slapen.

Dinsdag:
HAPPY BIRTHDAY TANTE!!!! Even mijn lieve tante Marianne feliciteren met haar verjaardag;) X
Ik ben snotverkouden en me ogen doen pijn. Daar stond ik mee op en zo ga ik ook naar bed vanavond -_-.
Vandaag even een korte samenvatting van wat ik gedaan heb vandaag: vanochtend was Monty pas iets voor 8en wakker dus hoefde hij niet naar bed om 9 uur. Lekker gespeeld en toen in town rondgelopen. Om iets voor half 11 waren we al in de bieb, Monty a sleep. Dus ik heb even wat gelezen op mijn IPod. Om kwart voor 11 Monty wakker gemaakt en toen liedjes gezongen. Hij is nu echt aan het tanden dus hij had rode wangen en was een beetje hangerig. Tussen de middag was hij stukke gezelliger en hebben we lekker in de playroom gespeeld. Hij kon een paar tellen los staan, 2x! zo leuk!!
Om iets na vijven was ik klaar en ging ik naar de gym.
Als avond eten heb ik een heerlijke omelet op :). Jummie!! En om 9 uur ben ik naar bed gegaan.

Nog even een opsomming wat ik de rest van de week ga doen:
Morgen avond weet ik nog niet precies, we zullen zien :).
Donderdag niks speciaals.
Vrijdagochtend hardlopen
Vrijdagavond naar een club met Pien, Isa and Jacopo :p.
Zaterdag werken van 12-7 + oppassen. Jo and Dominic gaan dan Dominics verjaardag vieren.
Zondag misschien naar de film
Maandag + dinsdag gewoon werken en.. half term dus GEEN school!!!!

  • 10 Februari 2015 - 22:38

    Ellen:

    Leuk weer een blog!

    Je begint met een stevige mededeling meidje! Ik vond en vind de Tamara die ik hier kende een heerlijke meid! Niks mis mee.
    Maar...dus geen tweede au pair jaar ergens anders op de wereld?

    Wel even een felicitatie! Als je in september terugkomt betekent dit dat je halfjaar contract dus wordt verlengd! Proficiat.

    En wat staan er nog leuke dingen in de planning: pap en mam op bezoek, met Melissa naar Ed Sheeran. Leuk leuk leuk!

    Je hebt 2 gevulde weken achter dr rug. Fijn dat je ook af en toe een moment hebt om een 'nappy' te doen. Denk je wel aan je vitamamientjes meis? Pizza, burger, frietjes, pannenkoek....allemaal lekker maar de voedingswaarde is niet zo groot.
    Nou, ik zeg het 1 keer. Alleen maar goed bedoeld!

    We hebben je gemist hoor zaterdag. Kom volgend jaar maar weer gezellig langs.

    Fijne week weer!

    Dikke knuffel, El xxx


  • 10 Februari 2015 - 22:57

    Ageeth:

    heerlijk dat we nu weten wanneer we je gaan zien. Vlucht geboekt en dan kan je alles en iedereen laten zien. Als het goed is ook een beetje beter weer.
    Veel plezier de komende week.

    dikke xxxx van je mams

  • 10 Februari 2015 - 23:10

    Ron:

    Blij je verslag weer te lezen. Ik snap helemaal dat je op je zelf wilt wonen; gaan we lekker klussen! Maar voorlopig nog maar even genieten van dat wat je nu doet. Voor je het weet is het voorbij!

    Fijne gedachte dat we je snel "echt" gaan zien.

    Ik lees voor de vrijdagochtend weer een mooie activiteit........

    Dikke kus,

    Pap

  • 16 Februari 2015 - 15:47

    Ellens Mam:

    Meidje meidje, wat ben je toch lekker druk. Wel vervelend dat je zo verkouden was. Heb je gemist hoor bij Ellen haar verjaardag. Het was erg gezellig. Ik ben blij dat we hier geen sneeuw hebben. Op de plaatjes vind ik het prachtig maar ik heb liever vaste grond onder mijn voeten. De ouwetjes vinden dat veiliger :)

    Veel plezier met alles wat je doet hoor. Ik lees je verslagen ook met plezier.

    Dag Tamara, dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9718

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: