3/4 maanden en 1 week.... - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 3/4 maanden en 1 week.... - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

3/4 maanden en 1 week....

Blijf op de hoogte en volg Tamara

31 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Als eerste wil ik iedereen een hele fijne en goed 2015 wensen :).
Ik hoop dat jullie het veeeel gezelliger hebben dan mij =) anders is er iets goed mis…

Veel leesplezier en tot in 2015 xx

Donderdag:
Vanochtend geen playgroup maar een lange wandeling. Heerlijk gelopen met de kids. Paarden en koeien gezien, helaas geen schapen maar je kunt niet alles hebben.
Daar zijn we van kwart over 9 tot kwart voor 12 zoet mee geweest. Het enige nadeel was; het was super modderig dus was het soms lastig om de buggy erdoor heen te duwen maar heb me arm spieren gebruikt :p.
Freddie was op de terug weg naar huis, in slaap gevallen maar gelukkig was hij niet zo sago toen hij wakker was.
Nadat hun wat hadden gegeten, heb ik ze op bed gelegd. Jo had zich verstopt in haar eigen badkamer. Als Freddie haar had gezien had hij niet naar bed gegaan en hij had zijn slaap echt nodig. Hij was namelijk al vanaf 4.30 uur wakker :0. Heb ik ook nog even van mogen genieten :(. Niet dat hij lang heeft geslapen (maximaal 15 minuten). Ik had even wat gegeten en ben toen naar boven gegaan.
Niet zo veel gedaan; even wat dingen terug gekeken op uitzendinggemist.nl en toen was het alweer tijd om te werken om 3 uur.
Ik ben met Jo en de kids naar een grote Intratuin gegaan. Daar hadden ze ook een magische kerst show voor de kids. Eerst gingen ze van alles ‘toveren’ en daarna op de foto met Santa en daarna kregen ze een present! Zo leuk. Toen was het weer tijd om naar huis te gaan en zat mijn bijna werkweek er op. Morgen nog een ochtendje werken en dan………. :).
Vanavond als avond eten heb ik lekker macaroni met kaas op (uit een pakje, dat wel), moest ook even oppassen.
Pas om 22.08 uur naar bed gegaan. Ik heb het idee dat de vitamine pillen beginnen te werken, was er maandag weer mee begonnen.… ben in de avond niet meer zo moe, wel in de ochtend maar goed, daar werken we aan ;).

Vrijdag:
In de ochtend gewerkt, omdat ik zaterdag niet hoef te werken ;). We zijn naar een muziek groep geweest. Was wel gezellig. De kids kregen op het einde nog een klein cadeautje omdat dit de laatste keer van het jaar was. Thuis heb ik de kids wat eten gegeven: allebei een boterham met philadelphia kaas. Toen ik ze allebei op bed had gelegd, heb ik mijn bed goed in de was gedaan en daarna heb ik een douche genomen. Daarna mijn handdoeken in de was gedaan en mijn beddengoed in de droger gedaan. Ondertussen mezelf klaargemaakt om weg te gaan.
Om iets voor 3en weg van huis gegaan, om naar het treinstation te lopen. Kaartje gekocht (heb nu korting omdat ik een speciale pas heb) en toen gewacht tot 15.28 uur op de trein. Lekker muziek geluisterd en gelezen. Toen ik op Waterloo aankwam, was het natuurlijk al donker. Toen doorgelopen naar de tube, om mijn weg te vervolgen naar Winter Wonder Land:). Daar een uur (!!) gewacht op Nadine maar het was het waard ;). Toen Nadine er (eindelijk) was, zijn we de straat overgestoken om naar winter wonderland te gaan. was super groot! Super leuk om het in de avond te zien omdat dan alles verlicht is.
Nadat we een deel hadden gezien, hebben we een broodje met een worst op (nee, geen hotdog) en wat te drinken.
Daarna hebben we nog over de rest van winter wonderland gelopen en toen zijn we terug naar mijn huis gegaan.
Toen we thuis waren, was het (dacht ik) half 10. Nog even een theetje gedronken samen met Jo and Dominic. Was erg gezellig en het klikte ook vanaf het begin dus dat was fijn.
Daarna zijn we naar boven gegaan om naar bed te gaan.

Zaterdag:
We werden om kwart voor 8 wakker door mijn wekker. Nadat ik in de badkamer was geweest, ging Nadien douche en toen heb ik op haar gewacht. We zouden met Jo, Dominic en de kids buiten de deur ontbijten. Een echt Engels ontbijt. Dat hebben we ook gemerkt. Om 9 uur waren we bij het restaurant en hebben we een heerlijk, maar vullend, ontbijt op. Veel gelachen, vooral om Freddie :).
Toen we klaar waren, gingen hun (Jo, Dominic en de kids) hun eigen weg en Nadien en ik. Ze wilde graag de bloemen van haar werk zien, dus zijn we eerst naar Waitrose gegaan en daarna naar de grote Sainsbury’s gelopen. Ondertussen een kerstcadeautje gekocht voor Jo en dat gelijk thuis weggelegd. We liepen er toch langs. Daarna naar de grote Sainsbury’s. echt mega! Was daar zelf ook nog nooit geweest omdat deze wat afgelegen ligt.
Daar ook naar de bloemen gekeken en gelijk voor Dominic en de kids kerstcadeautjes gekocht. Toen weer naar huis gelopen en daar een beetje gerelaxt.
Om een uurtje of half 3, 3 uur, zijn we naar Subway gelopen en hebben we daar onze lunch gegeten (was super lekker). Toen weer naar huis gelopen en een film gekeken. Ondertussen waren Freddie’s opa en oma er want Freddie ging daar logeren (Jo and Dominic hadden een feestje thuis). Toen hun weg waren, van de keuken naar de woonkamer verhuist en daar de film afgekeken. Daarna hebben we wat tv gekeken.
Als avondeten gingen we burgers eten. Nadine wist gewoon de weg! En dat na 1 echte dag in Farnham, ik was onder de indruk mensen ;).
Was super lekker (we hadden beide de ‘the farmer John’, lekker groot). Nadine heeft hem op, op 1 uienring na (applaus mensen). Nadat we nog wat hadden gedronken, gingen we op weg naar de pub. Was super druk dus dat was wel gezellig alleen Nadien zat echt helemaal vol dat ze er buikpijn van kreeg. Daar dus maar 1 drankje gedaan (helemaal niet erg) en zijn we daarna naar huis gelopen.
Thuis ging zij op bed liggen en ben ik nog even beneden wat gaan drinken.

Zondag:
We zijn er op tijd uit gegaan omdat we de trein van 9.30 uur naar London wilde pakken. Toen we in London waren, hebben we eerst wat gehaald bij Starbucks en toen hebben we de tube genomen naar Camden Market. Was ons aangeraden door Maarten (mijn neefje). Was zeker een goede tip want het was super leuk om daar rond te lopen. Heel veel kraampjes, elke keer dat je dacht, ok, nu hebben we het gehad, keek je om de hoek en zag je nog meer kraampjes. Toen we daar hadden rond gelopen, zijn we weer terug gelopen naar de tube en zijn we naar St. Pauls Cathedral gegaan. Ik vind kerken niet zo snel mooi/indrukwekkend maar ik vond St. Pauls Cathedral toch wel heel mooi! We konden ondanks het zondag was, toch de kerk in. We konden niet helemaal doorlopen naar de voorkant van de kerk. Dat kwam omdat er gewoon diensten werden gehouden. Ook hebben we rond de kerk gelopen en een broodje gegeten. Toen we daar klaar waren, hebben we de tube weer gepakt en zijn we naar Piccadilly Circus gegaan. Ik wilde even naar de Sting om wat kleding te kopen. Vanuit daar (nadat ik wat kleding had gekocht) zijn we naar Buckingham palace gelopen. Leuk om te zien maar ik denk dat het leuker is als ze van wacht verwisselen.
Daarna zijn we naar Oxford street gegaan (met de tube, natuurlijk) en hebben we daar in de mensenmassa gelopen. Tegen deze tijd waren onze voeten helemaal dood. Ergens tussendoor zijn we ook nog naar harrods gegaan. Dat is een mega (groter dan mega eigenlijk) warenhuis waar ze van alles verkopen. Ieder jaar kan je daar verschillende dingen kopen met het jaartal erop. Jo wilde graag een kerstbal met 2014 erop, maar helaas was die uitverkocht.
Als avondeten hebben we heerlijk in een Italiaans restaurant gegeten (op kosten van mijn LIEVE papa). Lekker gekletst en onze voeten laten rusten.
Om half 11 waren we weer terug in Farnham en konden we (eindelijk) gaan slapen.

Maandag:
Hebben we een beetje uitgeslapen. Verder hebben we niet zo veel gedaan. We hebben ontbeten, Nadien heeft dingen gedaan voor de volgende dag, even geskyped met mama.
Nadat ik was aangekleed, ben ik naar de Lidl geweest omdat we geen brood meer hadden en ook geen melk. Nadine had ondertussen uitgevogeld hoe ze weer terug moest naar het vliegveld en wat dingetjes voor haar studie in Maastricht.
Om half 4 zijn we naar het treinstation gelopen en moest ik toch afscheid nemen… was toch lastiger dan ik had gedacht/gehoopt. Maar goed; ik ,en hopelijk Nadine ook, heb een super weekend gehad!!
Thuis lekker een warme douche genomen en nog 2 films gekeken.

Dinsdag:
Was gewoon een werkdag. Had alleen Monty dus lekker relaxt. In de ochtend zijn we voor het laatst dit jaar, naar onze muziekklas gegaan. Het was super rustig er waren denk nog geen 10 ouders met kinderen. We zijn daar gebleven tot half 12. Daarna naar huis gelopen en heb ik wat eten voor Monty klaar gemaakt. Toen hebben we nog even gek gedaan en toen heb ik hem op bed gelegd.
Tussen de middag heb ik wat dingetjes achter mijn laptop gedaan en om 3 uur begon ik weer met werken. We hebben lekker in de woonkamer gezeten. Hij was gezellig aan het spelen, terwijl ik hun kerstcadeautjes aan het inpakken was. Toen nog even met Monty geknuffeld en toen was het 5 uur. Jo had Monty meegenomen om Freddie op te halen dus kon ik doen wat ik wilde (niet dat Anders niet kan maar toch).
Toen Jo terug kwam, ben ik naar de gym gegaan en ben daar een half uurtje gebleven.

Woensdag:
Hadden we in de ochtend een party. Alle mensen van zaterdagavond(en meer) waren daar met hun kinderen. er was een springkussen en een tafel, zodat ze konden lunchen.
Toen we daar een uurtje of half 1 weg gingen, zijn we naar huis gereden en ‘snel’ wat gegeten want we moesten om 2 uur weer weg omdat we naar de kerk gingen.
Ik heb het even gevraagd aan mama. Het is ongeveer 3,4 jaar geleden toen ik voor het laatst in een kerk was. Hoog tijd om weer eens te gaan ;). Veel liedjes gezongen, veel opstaan en weer zitten maar was leuk/interessant om zo’n dienst mee te maken. Toen de dienst bijna was afgelopen, konden alle katholieke mensen zich laten zegenen. Ik, als niet katholieke, ben blijven zitten maar Jo and Dominic hebben de kids laten zegenen. Zo bijzonder om te zien hoe dat gaat. In het begin lijkt het een chaos maar toch weer niet. Goed, toen we klaar waren in de kerk, zijn we naar town gelopen en zijn we in een pub wat gaan drinken. Maar goed dat ik me niet heb laten zegenen, anders was is gelijk gestraft.
Toen om een uurtje of 8, kwamen er een paar buren (4) en zijn we aan de bubbels gegaan. Aan het einde van de avond waren 5 flessen bubbels op :0. Ik ben om half 12 naar boven gegaan, de laatste buren gingen om 2 uur weg….
Boven heb ik nog even snel mijn tas ingepakt voor de volgende dag en daarna ben ik mijn bed ingedoken.

Donderdag:
7 uur ging de wekker. In me uppie ontbeten, daarna snel alles doen want ik moest om 8 uur beneden zijn om de kids eten te geven. En ik moest ook de rest van mijn tas inpakken.
We waren iets na 9 uur vertrokken. Het was een uurtje rijden dus dat viel mee :).
We zijn naar Jo haar moeder gegaan, met haar partner/man.
Ze wonen in the New Forest. Daar heb je gedeeltes waar wilde paarden gewoon rond lopen. Zo gaaf om dat (als paardenliefhebber) te zien!
Toen we bij Jo haar moeder waren, hebben we cadeautjes gedaan. Ik zal even opschrijven wat ik heb gekregen:
Klerenhangers, kersttrui, pyjamabroek, toilettas met showergel en bodylotion, een topje, handschoenen, een kussensloop met Ed Sheeran er op, snoepjes,vijlen, nagellak, sokken, klein portemonnee met een vossenhoofd erop, kleine paraplu en handschoenen waarmee je telefoon gewoon kan blijven gebruiken…… En daarna gingen we lunchen....
Ik dacht dat we voor het avondeten kalkoen gingen eten, maar dat hadden we blijkbaar voor lunch Xd. Was super lekker, maar wel veel.
Na de lunch hebben we een heerlijke wandeling gemaakt, geen paarden gezien maar die zien we vast als we morgen weer weg gaan.
Toen we weer thuis waren, hebben we de speech van de Queen gezien en tv gekeken.
Toen de kids op bed lagen, hebben we een spelletje gedaan en nog wat gedronken. Om een uurtje of tien ging ik naar bed.

Vrijdag:
Om een uurtje of 9 werd ik wakker. Had nog niet zo veel zin om er uit te gaan dus ben ik nog een half uurtje blijven liggen. (was -2 toen ik wakker werd)
Daarna aangekleed (had me kersttrui aan gedaan) en naar beneden gegaan. Wat gegeten en daarna zijn we gaan wandelen. Vandaag wel paarden gezien :). Het blijft toch altijd kriebelen als ik paarden zie…..
Toen we klaar waren met wandelen, heeft Dominic de laatste spullen in de auto gestopt en zijn we daarna naar huis gereden.
Ik had de keus om thuis te blijven of om mee te gaan naar Dominic zijn familie. Ik heb de keuze gemaakt om alleen thuis te blijven. Ik had simpel weg geen zin om een daar te zijn :).
Ik heb lekker tv (voetbal) gekeken, gedoucht en een uurtje op de bank geslapen. Heerlijk! Daardoor bijna geen voetbal gezien maar was wel even lekker :).
Iets voor 7 uur kwamen Jo, Dom and the kids thuis. Ik ben toen gaan omkleden enzo want ik ging wat drinken met Pien. Toen ik klaar was, heb ik wat gegeten en daarna weg gegaan. Was super gezellig en voor het eerst in mijn leven een cocktail op. Was lekker :). (We hebben allebei 2 cocktails op). Om een uurtje of 11 was ik weer thuis. Toen zo goed als mijn kamer opgeruimd. De meeste presents lagen op mijn bed dus moest ik dat wel opruimen.
ik ben half 1 ben ik gaan slapen.

Zaterdag:
Om 9 uur mijn bed uitgegaan, even wat gegeten en toen even wat was in de wasmachine gedaan. Toen ben ik mezelf klaar gaan maken om naar de gym te gaan. Daar ben ik een half uurtje gebleven.
Daarna weer naar huis gelopen en toen niet zo veel gedaan. Beetje mijn blog geschreven en spelletjes gedaan op mijn laptop. Om een uurtje of half 4 naar beneden gegaan en gezellig bij de rest gaan zitten.
Toen de kids aan het eten waren, ben ik op zoek gegaan naar een lekker filmpje op tv. Eerst twilight gekeken, ondertussen stukjes zitten kijken van Harry Potter en om 9 uur ben ik the Hunger Games gaan kijken. Die was om 22.45 uur afgelopen. Daarna ben ik naar boven gegaan en lekker gaan slapen.

Zondag:
Werd ik om half 10 wakker. Ik heb wat gegeten en daarna ben ik (ongeveer) gelijk gaan hardlopen, laatste keer voor dit jaar. Toen ik thuis kwam, ben ik gaan douchen, heb ik mijn laptop naar beneden gehaald en heb ik even wat gegeten. Daarna heb ik 1 uur met thuis zitten skypen. Was wel weer even fijn om hun te zien na de feestdagen.
Daarna heb ik nog wat dingetjes op mijn laptop gedaan en toen ben ik lekker voetbal gaan kijken. Het verbaast mij dat ze hier in Engeland gewoon rond kerst en oud en nieuw gewoon voetballen. Mij hoor je trouwens helemaal niet klagen maar toch vind ik het apart :).

Maandag:
Vandaag gewoon gewerkt, zo is de rest van de week ook gewoon werken..
We hebben ‘lekker’ gewandeld. Waarom lekker tussen haakjes? Dat zal ik even vertellen:
1 van de voor wielen van de buggy deed het niet. Daar komt altijd veel troep tussen en ik denk dat het een beetje vast gevroren is vannacht en het daarom niet deed. Freddie wilde niet echt mee werken/lopen en zeurde de heletijd dat hij in de buggy wilde. Uiteindelijk hebben we wel de dieren gezien (paarden, koeien en schapen) en zijn we toen maar terug gegaan.
Van 1 to 3 lekker niks gedaan. Even met mama gepraat. Om drie uur heeft Jo Freddie moeten wakker maken :O heel bijzonder want normaal slaapt hij max. drie kwartier. Toen hebben we geverfd en toen nog even gespeeld en toen was het al weer 5 uur.
Ik zou eigenlijk moeten oppassen omdat ze naar de verjaardag gingen van Dominic’s vader. Maar Jo is al een paar dagen niet helemaal fit dus zijn we niet gegaan. Lekker pasta op. Na het eten gelachen met Jo and Dom.
Na het eten in de woonkamer een drama serie gekeken en toen voetbal gekeken met een half oog, was ook een boek aan het lezen.

Dinsdag:
Dinsdag ook gewoon gewerkt. Het is zo verschrikkelijk koud, dat de verwarming ook in de nacht aan blijft. Heerlijk. Nadat ik de kids goed had ingepakt, zijn we eerst naar het park geweest. Alles is wit van de vorst trouwens, mooi om te zien, zeker in het park. Nadat we daar zijn geweest, zijn we naar de gym gelopen en hebben we daar tot 11.30 gebleven. Thuis heeft Jo eten voor hun gemaakt en toen is zij weer naar boven gegaan. Daarna de kids op bed gelegd (Jo was ondertussen weg gegaan).
Ik heb daarna wat gegeten en toen de keuken en de was van de kinderen opgevouwen. Tot drie uur gewerkt.
Daarna ben ik even een stukje gaan lopen en toen naar de gym gegaan. Even op mijn mama reageren: ik kan niet naar iemand toe gaan die daar werkt;) als andere mensen dit niet snappen, maakt niet uit…
Thuis even lekker een warme douche gepakt en achter mijn laptop een stukje Homeland gekeken. Na het eten ben ik eigenlijk gelijk naar boven gegaan en weer Homeland gaan kijken. Zo verslavend, je wilt elke keer weten wat er gaat gebeuren.

Woensdag:
Vandaag zijn Jo and Dominic 5 jaar getrouwd! Natuurlijk heb ik ze gefeliciteerd mam. Ik heb ontbijt voor de kids gemaakt en gegeven. Toen heeft Freddie met Dom gespeeld, terwijl ik de keuken aan kant maakte en de flessen deed. Jo had ondertussen een lunch gemaakt voor Fru. Toen ik Monty uit bed had gehaald, heb ik hem een fles gegeven en klaar gemaakt om naar de gym te gaan.
At de gym was het super druk. Veel drukker dan een normale woensdag. Geen idee waarom dat was, niet dat het minder gezellig was. De kids vonden het leuk dus dan is het goed. De gym op woensdag duurt tot 12 uur maar ik was iets eerder weg gegaan omdat het anders wel lang duurt voordat ze wat eten krijgen. Om iets na 12en zaten we aan tafel en zaten ze te eten.
Freddie heeft weer goed geslapen. Niet zo lang als gister maar goed, dat maakt niet uit. We hebben gezellig een uurtje met elkaar gespeeld en toen was het 3 uur. Tijd om te relaxen. Kan niet geloven dat dit mijn laatste werkdag van dit jaar is. Morgen gewoon werken maar goed, dat komt ook wel weer goed.

  • 31 December 2014 - 18:57

    Ron:

    Hoi kanjer,

    Bijzondere dag ... Maak er wat van vanavond. Spreek je om 24.00 uur Eng)


    XXX

    Pap

  • 31 December 2014 - 19:10

    Ellen:

    Lief meidje,

    Tja, wat zal ik zeggen. We gaan je missen vanavond! Maar we weten dat je het helemaal gij hebt in England. Dus vanavond bubbelen we ook op jouw nieuwe jaar.

    Tot gauw.

    Xx Peet en El

  • 31 December 2014 - 19:41

    Ageeth:

    Even een reactie Tamara, ik zou niet weten waarom niet.
    Maar buiten dat, we denken aan je vanavond en we bellen natuurlijk. Ik hoop dat de kids morgen een beetje uitslapen. En blij te horen dat de vitamine pillen gaan helpen. (wel regelmatig innemen natuurlijk)

    Hier lijkt het net of we in oorlogsgebied zitten, ben benieuwd of je daar ook de hele dag vuurwerk hoort en ziet.

    Nou meisje tot straks en neem een lekkere borrel.


    xxxx je mams

  • 31 December 2014 - 20:04

    El:

    Homeland is gaaf hè! Lang leve Netflix! Wij keken de eerste twee "gewoon" als serie op tv. Maar! Dan moesten we een week wachten. Nu niet: je zet Netflix aan en voor je het weet ben je 4 afleveringen en heeeel veel adrenaline verder!
    Leuk dat jij de serie ook zo gaaf vindt.

  • 01 Januari 2015 - 12:51

    Je Tante Marianne:

    Hoi Tamara,
    we wensen je een heel goed en gelukkig 2015!
    Vanmiddag nieuwjaar wensen bij ons.... helaas zonder jou!
    Je oudste neef is er ook niet bij.... hij is met Nancy in Berlijn..... ook leuk!

    Veel liefs uit Naaldwijk van ons allemaal!!!! xxx

  • 02 Januari 2015 - 13:52

    Nadine:

    Tamara ik heb netje je blog gelezen! :D
    Maar je mag natuurlijk niet liegen, ben je vergeten dat we in spanje aan de cocktails zijn gegaan?
    Verder een super leuk stukje!
    xx

  • 02 Januari 2015 - 23:50

    Ellen:

    Ha Tamara,

    Een vraagje voor je volgende blog. Deze week zien we elke avond darts op RTL7. Het WK wordt gespeeld. En ja, de dutchies doen het goed.

    Zie je dat bij jullie ook veel op tv?

    Big hug, El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 9729

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: