12 weken - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 12 weken - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

12 weken

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Hallo!
Nog een paar dagen en dan komt Nadine naar het koude Engeland…. Zo veel zin in die vier dagen. Allemaal leuke dingen gepland dus dat komt helemaal goed!

Dan wil ik nog even wat zeggen..
Ik heb steeds vaker het idee als ik naar huis loop dat ik mezelf zie wonen. Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven maar het is een prettig/fijn gevoel ;).. Ik moet zelfs van Jo and Dominic de komende 10 jaar blijven.. geen probleem ;)

Nu verder tot de orde van de dag: verslag van afgelopen week!!

Vrijdag:
Ik werd eerst om half 8 wakker.. op mijn vrije dag, geen goed idee dus ik weer verder slapen. Toen ik aan het slapen was, had ik soort van nachtmerrie. Niet zo fijn maar grappig ook wel:

Ik had een teen blessure, maar kon toch gaan paardrijden. Op het volgende moment stond ik met een paar (onbekende) meiden buiten op een grasveld. De paarden stonden verspreid te grazen. Toen gingen die opeens weg en kwamen er leeuwen (heel logisch), wij renen naar een schuil plaats maar ik was langzaam vanwege die blessure (waarschijnlijk ook zonder ;)) dus werd ik opgegeten.. daarna was ik een levend karkas. Verder weet ik het niet meer zo goed :P en iemand heette Bas (misschien is dat een teken…)
Goed, maar naar beneden gegaan en wat gegeten. Daarna heb ik mezelf aangekleed en naar de Lidl gegaan: ik had boter nodig om weer kruidnoten te bakken en de juice was op.
Toen snel gedoucht en wat gegeten.
Toen was het tijd om alle klusjes te doen die Jo mij had gegeven. Ze gingen zaterdag een dagje weg dus er waren een paar dingen die gedaan moest worden. Jo ging die middag/avond/nacht zelf weg dus kon ze dat zelf niet doen.
Om iets na 2en kwam Jo weer terug met de kids. Zij ging naar boven, terwijl ik Monty op bed legde. Om half 3 kwam Pien met haar jongste, Hanna. Zij is bijna 2 dus we dachten dat ze elkaar wel ‘leuk’ vonden. In het begin was het een beetje aftasten maar daarna was het echt gezellig. Ze bleven tot een uurtje of 7 ;)
Daarna snel de kids op bed gelegd en toen ging ik de keuken opruimen. Nog een lading kruidnoten de oven ingedaan en alles afgewassen. Niet veel gegeten omdat ik eigenlijk niet zo veel honger had.
Om 10 voor 10 begon Monty te huilen. Toen dacht ik, dit wordt een lange avond…. Maar gelukkig om iets na half 11 was hij in slaap gevallen in mijn armen (how cute) en legde ik hem heel voorzichtig terug in bed.
Toen alle kleding, flessen gedaan voor Dominic en mezelf klaargemaakt voor bed.

Zaterdag:
Weer rond 8en wakker. Nu deed ik geen poging om nog verder te slapen en was ik gelijk maar naar beneden gegaan. Snel wat gegeten en toen weer naar boven om me om te kleden, ready om naar de gym te gaan. Pas rond kwart over 9 ging ik naar de gym omdat ik Dominic nog even had geholpen met de kids..
Na een half uurtje sporten vond ik het wel weer genoeg voor deze week en ging ik weer naar huis. Snel gedoucht en alle was naar beneden gedragen. De was aangezet (totaal 3 wassen gedraaid) en toen weer naar boven gegaan om mijn kamer op te ruimen en schoon te maken (stofzuigen en mijn spullen enzo stofvrij te maken). Dat alles gedaan voor half 1. Toen was het tijd om te lunchen en lekker Netflix te kijken. Was gisteravond begonnen met justin bieber: never say never. Ik had het begin al een keer thuis (Nederland) gezien maar nooit het einde. Best grappig om te zien.
Verder niet zo heel veel gedaan…
In de avond weet ik niet wat het was maar ik moest gewoon de hele tijd huilen… niet normaal en toen stuurde mama een foto met haar cadeau en blablabla.. en kwam Ed Sheeran op tv (XFactor final, part 1)…
Goed, rond een uurtje of 10 naar bed gegaan, kon ik (natuurlijk) niet slapen. Dus even lekker wat muziek geluisterd en uiteindelijk in slaap gevallen rond 12 uur.

Zondag:
Was voor 9 uur wakker en besloot er maar gelijk uit te gaan, heb je nog eens wat aan je dag :P. gelijk omgekleed en daarna wat gegeten. Toen tanden poetsen en de deur uit om te gaan hardlopen. Was lekker weer alleen super koud.
Toen ik terug kwam, heb ik eerst even mijn was van gister opgevouwen (had daar gister echt ff geen zin in). Toen een heerlijke warme douche gepakt en naar beneden gegaan om achter me laptop gedoken en wat gegeten.
Om een uurtje of half 2 kwamen Jo, Dominic en de kids weer terug. Fijn om hun weer te zien:).
Toen heb ik eigenlijk de rest van de middag voetbal gekeken en mijn Engelse boek, die ik 80 jaar geleden heb gekocht, uitgelezen. Als avond eten hadden we afhaal, nee geen pizza of chinees mam en pap. Maar ik dacht dat het curry was. Het smaakte naar kip mandras (zonder de boontjes natuurlijk ;)). Erg lekker. Ook een stukje naambrood erbij. Heerlijk! Tijdens het eten de X Factor Final, part 2 gekeken. Met onder andere: Sam Smith, One Direction and Olly Murs. Uiteindelijk heeft Ben Haenow gewonnen !! was spannend wat de andere kanidaat (Fleur East) was ook super goed. Tijdens dit alles (X Factor Final) heb ik zo gelachen met Jo and Dominic. Was zo gezellig en zo veeel beter dan gisteravond. Ook had ik Jo vertelt wat er gister was gebeurd.
Nu (22.30) lekker slapen en morgen begint het echte aftellen naar vrijdag ;)

Maandag:
Vanochtend was het best relax;eerst Freddie aangekleed, ze waren een beetje laat. Monty heeft voor de tweede nacht op rij doorgeslapen! Zo goed! ;). Ontbijt gemaakt voor Monty, niet dat hij veel heeft gegeten… daarna de keuken opgeruimd, Monty op bed gelegd (pas om half 10), kleding opgeruimd, Monty aangekleed en daarna een fles gegeven.
Toen klaar gemaakt om naar buiten te gaan. zoals bijna elke maandag wat boodschappen gedaan en even naar de bank geweest (wilde even weten hoeveel er op stond). Toen Monty eten gegeven en ondertussen mijn eigen lunch opgegeten (omelet, gemaakt door Jo). Toen naar boven gegaan en lekker achter mijn laptop gezeten :).
Vanmiddag om drie uur weer begonnen met werken. Eerst een fles gegeven en toen weer naar buiten gegaan. Niet te lang want het is (nog steeds) koud.
Voor Nadine: neem je winterkleding mee!! Want het is hierzo zo koud!!!!
Toen we terug waren, heeft Monty nog even in zijn ‘auto’ gezeten en ik heb de boodschappen die Jo had gekocht weg gezet en toen was het alweer 5 uur.
Toen kerstkaarten geschreven.. dus sommige van jullie kunnen er 1 (of 2) verwachten. Ze zijn wel helaas allemaal het zelfde want je koopt 10 de zelfde kaarten :(. Maar dat maakt ze niet minder schattig ;).
Als avond eten lekker gevulde pasta op en verder lekker tv gekekent, met Mandy geappt en Netflix gekeken. ‘Pas’ rond half 11 ging ik slapen.

Dinsdag:
Vanochtend toen ik wakker werd, hoorde ik niemand. Allemaal lekker aan het slapen (mag ook wel, Freddie had een uur(!!) lopen schreeuwen vannacht (waar ik heb van mogen genieten -_-) dus dacht ik dat hij sliep, alleen. Maar Jo had van een uurtje of 4 bij hem in de kamer geslapen omdat hij zo aan het schreeuwen was.
Toen ik beneden kwam, stootte ik (zoals de afgelopen week steeds het geval is) bijna weer mijn hoofd aan die irritante sneeuwman die ophangt. Hij hangt aan een kabelbaan en als je klapt, gaat hij rollen en zingt hij een liedje, erg leuk maar erg irritant.
Goed, nadat ik helemaal klaar was, was het tijd voor Monty’s ontbijt. Dat klaargemaakt, laten afkoelen en ondertussen de flessen gedaan. Monty had wat langer geslapen dus ging hij pas om half 10 naar bed. Hij is weer helemaal goed en beter. Hij is zo gezellig en leuk.. goed ik zal ophouden met slijmen over de liefste baby ;).
Toen Monty op bed lag, heb ik wat kerstcadeautjes ingepakt voor Jo en toen was het tijd om alles klaar te maken, Monty uit bed halen en hem klaar maken voor de muziek klas.
Toen we daar geweest waren, ben ik naar het postkantoor gegaan, postzegels gehaald en de kerstkaarten op de post gedaan. Als mensen de kaarten krijgen en de postzegels is niet gestempeld, willen jullie deze dan bewaren voor mij? Het is namelijk best prijzig om hierzo postzegels te kopen :).
Thuis Monty wat eten gegeven (en mezelf natuurlijk) en toen op bed gelegd.
Onder de middag heb ik lekker Netflix gekeken. Heerlijk als je geen huiswerk hoeft te maken. Om drie uur Monty wakker gemaakt, fles gegeven en lekker in de woonkamer gespeeld. Om 5 uur was ik klaar en (zoals gewoonlijk) ben ik naar de gym gegaan. Ik had niet zo veel motivatie vandaag dus niet al te lang gebleven..
Thuis even het stukje blog van vandaag geschreven en toen naar beneden gegaan om te eten (chicken kiev, broccoli, peentjes en wat rijst). Als toetje had ik…. Custard met banaan. Ondertussen veel gelachen met Dominic en Jo. ook had ik een serieus gesprek over waarom ik moest huilen zaterdag maar gelukkig was dat gesprek snel over ;).
Na het eten (en mijn heerlijke toetje) ben ik naar boven gegaan, ben ik weze douchen en lekker gelegen in me bedje ;).
Ps. Nog drie dagen!!!!!

Woensdag:
Vanochtend heeft Monty een hele boterham op!!! Normaal eet hij een soort halve pap en dat eet hij niet eens goed. Dus ik wilde wat anders proberen. Nadat ze allebei hun ontbijt op hadden, ging ik de normale klusjes doen en Freddie ging spelen in de playroom and Monty heeft gespeeld in zijn auto op wielen Xd. Monty had weer wat langer geslapen dus hoefde ik hem ook later op bed te leggen. Dat is op zich wel lekker, maar irritant als je ergens naar toe moet. Goed, nadat ik Freddie’s zijn haar en tanden had gedaan, gingen we naar beneden een is hij weer lekker gaan spelen en ik ben eten voor mijn Engelse les in de oven gaan doen. daarna de buggy klaargemaakt voor de kids en een fles klaargemaakt voor Moo.
Nadat we helemaal klaar waren om te gaan, ben ik op me gemakje naar de gym gelopen. Daar tot 12 uur gebleven.
Toen ben ik relaxt naar mijn Engelse ‘les’ gaan lopen. We hadden een lunch met iedereen (10 van de 16) om deze eerst term af te sluiten. Ook heb ik besloten om vrijdag niet naar mijn Engelse les te gaan omdat ik een paar dingen wil doen voordat ik naar London ga en ik werk de ochtend. We gingen toch niet wat bijzonders doen en er zijn maar een handjevol andere studenten. De lunch was erg gezellig en daarna hebben we nog wat spelletjes gedaan. Geslaagde afsluiting van term 1!!
Daarna was het weer tijd om naar huis te lopen en weer te gaan werken. Super veel lol gehad met de kids, Freddie moest wel even weg met Jo maar goed. De rest van de avond heb ik niet veel gedaan, voor de tv gehangen, dit laatste stuk geschreven en natuurlijk wat gegeten (pei met daarin vlees en wat groente en kaas, en wat aardappels).


Dit was het dan al weer voor deze week….
Tot volgende week! Ik weet niet wanneer die komt (vanwege kerst) maar jullie zien dat wel :)

xxx

  • 17 December 2014 - 22:36

    Ellen:

    Ik zal Nadine op tijd op Schiphol afzetten zodat zij haar vliegtuig niet mist!

    Veel plezier samen.

    Xxx

  • 17 December 2014 - 23:34

    Ron:

    Hé kanjer,

    Pas op voor Bas hoor; stuur hem eerst maar even bij mij langs.
    Gelukkig meer mooie dagen, dan zaterdagavond-dipjes. Als je dan uiteindelijk zegt dat je nog wel 10 jaar wilt blijven, dan zit het wel goed.
    Veel plezier dit weekend met je zus, geniet ervan.

    Dikke kus,

    Pap


  • 18 December 2014 - 10:40

    Tante Jannie:

    Zo Tamara dat is een goed gevoel ,en prettig voor de volgende jaaren, en nu genieten met je zus veel plezier en fijne daagen, ik ga de koomen de weeken naar portugal , dus even geen reeaksie van mij,groetjes,,,,,,,,,,

  • 18 December 2014 - 23:03

    Ageeth:

    Veel plezier met Nadine, geniet ervan.
    Af en toe een dipje moet kunnen hoor, als de leuke dingen maar veel vaker gebeuren. En als je moeder na een dagje weg een super pakket ziet staan met een lieve brief dan .......
    Shop ze lekker en geniet van de kerstsfeer.

  • 28 December 2014 - 19:14

    Ellens Mam:

    Hoi lieverd
    Zo te horen heb je gezellige feestdagen gehad en was je weer druk druk. Het is goed te lezen dat je het nog steeds een goed besluit vond om naar Engeland te gaan. Jullie hebben veel lol met z'n allen.
    Huilen zul je nog wel eens hoor. Dat komt gewoon zonder aanleiding. Ik had dat de derde dag toen we voor het eerst naar Amerika gingen. Ik wilde weer naar huis. Wist niet waarom. De volgende dag gewoon gaan rijden en heeeerlijk genoten. We zitten af en toe een beetje raar in elkaar. Hi hi
    De eerste kerstdag waren Ellen en Peter bij ons . Hartstikke gezellig. Lekker gegeten en gedronken. Ellen had een heerlijk toetje gemaakt. Kaneelijs met gebakken appel en slagroom. Mmmmm
    Ik wens jou een gezellig en gezond 2015 toe. Veel plezier met alles wat je nog gaat doen.
    Knuffel van Ellens mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 9727

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: