UPDATE!!! - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu UPDATE!!! - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

UPDATE!!!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

07 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Hallo,
Alweer een week voorbij! Deze week moet ik gewoon weer bijna heel de week werken.
Ik hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad ;)

XX heel veel leesplezier

Woensdagavond:
Jo and Dominic gingen pas rond 9 uur weg. Voordat hun weg gingen en ik ging eten, hebben we nog wat bubbels gedronken en hebben we nog lekker gekletst. We gaan zaterdag naar London en gaan we het volgende doen: London Eye en dan gaan we karten bij 1 van de kartbanen van Dominic. Super vet!
Als eten had ik: pasta met knoflookbrood en als toetje had ik Apple crumble and custard. Heerlijk!
Ik vind dat het vanavond goed ging, geen kinderen die wakker werden, geen tranen. Ik had het wel even lastig nadat papa had opgehangen en ik (weer) alleen was maar ik heb me erover gezet en Queen gekeken (de band). Ik had een kleine fles champagne voor 12 uur, super schattig :). Rond half 1 kwamen Jo and Dom weer terug en iets na 1en ben ik naar bed gegaan.
Ps. Vuurwerk hoor je hier bijna niet. Zelfs niet om 12 uur. Natuurlijk hoor je wel wat maar zeker niet zoveel zoals in Nederland. Ze vonden het ook vreemd om te horen dat je in Nederland zo veel vuurwerk hoort.

Donderdag:
Werd ik om iets voor 10en wakker. Opgestaan en beneden gegaan om wat te eten. Dominic was beneden en die vertelde dat Freddie al vanaf 3 uur wakker was. Gelukkig niks van gehoord. Ik denk dat ik in een coma heb gelegen vannacht ;). Freddie en Jo lagen (dus) weer op bed om even wat slaap in te halen.
Na de lunch (appel en een banaan) zijn we naar Alice Holt gegaan. Dat is een mega bos en in dat bos zijn allemaal dingen voor kinderen van alle leeftijden. Je kunt over evenwichtsbalken lopen, over touwen lopen, in torens klimmen enz.
Het weer was niet helemaal top: het heeft eigenlijk heel de dag gemiezerd, en het waaide ook super. Toen we weer thuis waren, hebben we gezellig met het nepvuur aan, in de woonkamer gezeten en hebben we tv gekeken en gespeeld met Freddie.
Als avond eten had ik (weer) pasta en een salade. Lekker een film gekeken en rond 10 uur naar bed gegaan.

Vrijdag:
Rond 1 uur (in de nacht) werd ik wakker van Freddie. Die heeft de rest van de nacht/ochtend niet geslapen en dat hebben we gemerkt. Ik moest vandaag gewoon werken. Eerst Monty een ontbijt gegeven, Freddie had dat al rond half 8 gehad. Freddie wilde alleen maar naar mama en naar papa. Hij was de hele tijd aan het huilen en wilde eigenlijk niet geknuffeld worden. Op het moment dat ik hem neerzette, wilde hij geknuffeld worden maar zodra ik hem op mijn schoot zette, wilde hij weer op de grond. Niet veel later kwam Jo naar beneden en hem troosten (ging daarna ook weer naar boven). Rond een uurtje of half 10 ging ik Monty op bed leggen en was alles nog prima. We hebben wat gespeeld maar hij bleef maar naar papa en mama vragen. Hij werd opgehaald door Jo en toen kon ik wat gaan doen.
Na een tijdje kwam Jo weer naar beneden met Fru en begon hij weer te huilen totdat Dominic kwam. Hij ging met Freddie ergens naar toe dus ik heb vandaag alleen Monty. Nadat ik Moo een fles had gegeven, heb ik hem klaar gemaakt voor de buggy want we gingen naar de supermarkt omdat we bijna niks meer in huis hebben.
Toen we weer thuis waren, heb ik eten klaargemaakt voor hem en heb ik hem eten gegeven. Daarna nog een kleine yoghurt gegeven en toen nog even in de playroom gespeeld. Daarna was het tijd om naar bed te gaan en tijd voor mij om te lunchen. Na mijn lunch heb ik de eerste aflevering van ‘wie is de mol?’ terug gekeken. Zoals altijd: spannend!!
Vanmiddag lekker binnen gebleven. Ik heb de playroom eens goed opgeruimd en verder lekker gespeeld met Monty.
In de avond hebben we een broodje met worstjes en salade op. Toen zijn we een film gaan kijken en om iets na 11en ging ik naar boven.

Zaterdag:
Werd ik om iets voor 10en wakker. We gaan pas rond 2 uur naar de kartbaan. We gaan niet naar die in London omdat de tijden niet handig waren ivm de kids en ze hebben een feestje hier (zoals altijd) in de avond dus moeten we op tijd thuis zijn. Maar nu gaan we naar de laatst geopende baan met drie verdiepingen. Zo cool. Ook Jo haar broer en gezin komt, gezellig.
De rest van de ochtend niet zo heel veel gedaan; ontbeten, even snel een douche gepakt, kleding opgeruimd en dit stukje schrijven. Het is trouwens een sombere ochtend/dag. Het regent al heel de ochtend. Maar goed, ik mag niet klagen want we hebben de afgelopen super goed weer gehad en dus geen regen. Dit is sinds een hele lange tijd dat het hier regent. Anders dan in Nederland heb ik gehoord.
Om een uurtje of 1 ging ik lunchen en daarna ging ik mezelf klaarmaken om weg te gaan.
Om iets na 2 uur gingen we naar de kartbaan!! Het was echt super vet!! Ik, Dominic, Jo haar broer en 1 van zijn kinderen gingen karten. Verder waren er nog wat andere mensen met kinderen. We hadden 2 sessies van 15 minuten. In het begin was ik nog een beetje voorzichtig in de bochten maar daarna ging ik lekker :). Toen we de eerste 15 minuten er op hadden zitten, hebben we even wat gedronken en gepraat.
De tweede sessie was ik sneller dan de eerste 15 minuten maar nog steeds 8ste van de 9 of 10 XD. Maar het was wel super leuk en kan niet wachten om het nog een keer te doen!!!
Toen we thuis waren, was het iets na 6en. Ik ben naar boven gegaan om even te relaxen. Daarna mijn laptop naar beneden gebracht want ik ging heel de avond in de woonkamer zitten. Er kwamen mensen eten van Doms werk en ik mocht daar blijkbaar niet bij zijn(wat ik helemaal niet erg vond). Mijn avondeten bestond uit pizza en een stukje cheesecake(die had ik pas rond 12en). Heel de avond dingen gekeken, wie is de mol? afgekeken, een film gekeken en een nieuwe serie begonnen(5 afleveringen gekeken). Toen ben ik om 2 uur naar bed gegaan.

Zondag:
Om iets voor half 11 werd ik wakker en ben ik wat gaan eten. Daarna ben ik gaan hardlopen. Dit keer niet in het park maar ergens anders, zonder heuvels. Ging lekker, beter dan ik had gedacht. Wel koud, was rond de 0 graden. Brrr!!
Toen ik weer thuis was, heb ik even wat gelezen en toen ben ik gaan douchen. Toen even een ‘lunch’ gemaakt: banaan, appel en…. druiven…. jajaja!! Wel pitloze maar goed.
Toen heb ik mijn laptop naar beneden gehaald en weer the tommorow people gekeken. (8 afleveringen) Ben verslaafd daar aan geraakt. Verder niks gedaan :P. Rond 10 uur lag ik op bed.

Maandag:
Vanochtend was werd ik wakker met een wolk in mijn hoofd. Heel irritant, ik wil voor zulke hoofdpijn niet wat innemen omdat ik dat overdreven vind. Veel water drinken dus. Dat heb ik ook gedaan de ochtend. Monty was/is niet helemaal zichzelf vanochtend. Had ook iets verhoging toen ik hem ging temperaturen. Dus was medicijnen gegeven. Toen hem op bed gelegd. Toen hij wakker werd, voelde hij al een stuk beter aan.
Beneden de fles gegeven en toen ons klaargemaakt om naar een ‘playgroup’ te gaan. was gezellig. Er was een ballenbak, vond hij helemaal leuk. Daarna nog even ergens anders gezeten maar toen ik zijn voorhoofd voelde, was hij toch weer warm. Dus toen ben ik eerst nog even naar Sainsbury’s gegaan om wat babyvoeding te halen en toen ben ik naar huis gegaan.
Daar heb ik hem eten gegeven en ondertussen de was opgevouwen. Er was een vriendin van Jo over met haar pasgeboren meisje dus om iets voor 1en was ik klaar met werken(voor de ochtend dan;)) ik heb even een gezonde lunch gemaakt en toen ben ik naar boven gegaan.
Om 3 uur ben ik weer gaan werken. Monty een fles gegeven en ondertussen muziek luisteren op de tv. Toen Moo weer klaargemaakt om weg te gaan want ik wilde even naar de boekenwinkel. Lekker relaxt gelopen; ze hadden het boek niet dus maar even besteld. Heel simpel; achternaam en telefoonnummer achterlaten en klaar! Toen heb ik een frappuccino gehaald bij Sarbucks en daarna naar het park gelopen.
Om iets voor 5en waren we weer thuis en zat mijn werkdag er weer op.
We hebben als avondeten curry op. Een milde voor mij :) en hun hebben een pittige op. Na het eten is Jo naar boven gegaan om te werken en ik ben met Dom in de woonkamer gaan zitten om tv te kijken. Om iets voor 9en ben ik naar boven gegaan om nog even wat Netflix te kijken en toen ben ik gaan slapen.

Dinsdag:
Toen ik wakker werd, had ik weer een wolk in mijn hoofd. Heel irritant. Goed, ik was bijna weer in slaap gevallen, het was maar goed dat ik mijn licht op mijn nachtkastje had aan gedaan ;). Ik hoef morgen niet te werken dus kan ik even wat langer slapen (zal zo even vertellen waarom). Toen Monty op bed lag, heb ik kleding van hem uitgezocht die te klein was en in de volgende stapels geplaatst: 0-3, 3-6 en 6-9 maanden. Man, ik dacht dat ik veel kleding had maar dit overtreft alles! Het scheelt dat het meeste gekregen is en dus niet alles gekocht anders hadden ze er super veel voor betaald. Sommige dingen zijn zo schattig, dat je bijna zelf kinderen wilt ;).
Toen ik iets meer dan een half uurtje bezig was, ‘moest’ ik Moo weer wakker maken want het was weer tijd voor onze muziekklas bij de bieb. Toen we daar aankwamen, was er niemand. De mevrouw die het vandaag blijkbaar deed, was ziek. Kan zij natuurlijk niks aan doen maar best een beetje jammer. Proberen Moo zijn fles te geven maar die wilde hij niet (had ook bijna geen ontbijt op) en ik was water voor hem vergeten, kortom, ging lekker. Toen maar even naar de Lidl gelopen om wat fruit te halen en blauwe melk(volle melk). Toen ik weer naar buiten liep, was het gaan regenen en natuurlijk was gelijk 1 voet nat omdat mijn schoen niet waterdicht was! (daarna weer wel, gekke schoen). Maar even naar de ‘playgroup’ van gister gegaan, is maar 1 pond voor 2 uur dus dat is wel lekker. Maar een half uurtje gebleven omdat het toen 12 uur was.
Thuis Monty eten gegeven en toen hem op bed gelegd. Nadat ik de keuken had opgeruimd, heb ik zelf even een lunch gemaakt en toen naar boven gegaan. Lekker met mijn gezicht in de zon wat muziek geluisterd en een boek gelezen op mijn IPod. Om iets voor 3en ben ik naar beneden gegaan om de laatste zak en box met Monty kleding op te ruimen. Monty heeft na zijn fles lekker met de speel keuken gespeeld terwijl ik kleding uitzocht.
Om 5 uur was ik klaar en heb ik alles op het bed in Montys kamer uitgestald, zodat Jo dat morgen in vacuümzakken kan doen. Toen heb ik een heerlijke douche genomen en ben ik naar beneden gegaan.
Morgen hoef ik niet te werken omdat Jo naar het ziekenhuis moet met Monty voor een controle. Ze neemt Fru met zich mee. Ipv morgen werk ik vrijdag.

Woensdag:
Ik had mijn wekker om 9 uur gezet anders zat er een te korte tijd tussen mijn ontbijt en lunch. Ik was daarvoor al een paar keer wakker geworden maar het is altijd lekkerder wakker worden als je niet hoeft te werken ;). Na mijn ontbijt heb ik lekker rustig aan gedaan en was rond 11en weer beneden.
Als lunch had ik: 1 banaan en 2 appels. Lekker gezond. Toen ben ik om iets na half 12 naar school gaan lopen. Had om kwart over 12 met Pien afgesproken, zo konden we gezellig met elkaar naar school lopen. Was wel lekker relaxt, er waren maar 7(!!) mensen. Even een vergelijking met term 1, toen waren er 16 mensen. Pien en ik hadden best veel lol, zeker de tweede opdracht was erg grappig.
Na school even een shampoo gekocht. Dit is pas mijn tweede shampoo en de vorige is nog niet helemaal leeg dus dat gaat lekker.
Thuis even een soepstengel gegeten en toen ben ik naar de gym geweest. Niet veel gedaan. Ben al een paar dagen verkouden en met een bijhorende hoofdpijn. Thuis een heerlijke warme douche genomen en toen beneden gezeten.
Om iets voor half 9, na het eten, ben ik naar boven gegaan, deze blog geschreven en me bed in gedoken.

Dit was het alweer voor deze week.
El, er is veel darten op tv, niks van gezien maar we hebben het wel:).

Wat ga ik verder doen deze week:
Werken(donderdag, vrijdag en zaterdagochtend).
Een Italiaan ontmoeten (hij heeft al een vriendin pap).
Een andere au pair ontmoeten.
Hardlopen.
Kamer opruimen (er is weer een bom ontploft, in mijn kamer).
Misschien wel een bad nemen.
Schaatsen kijken.

Tot volgende week!! xxxx

  • 07 Januari 2015 - 21:53

    Your El:

    Leuk! Weer een verslag. Morgen uitgebreid lezen!

    Xxx

  • 07 Januari 2015 - 22:05

    Ron:

    Hoi lieverd,

    Kwam je er nu pas achter dat D meer kartbanen heeft? Ik heb er in ieder geval nooit iets van gehoord.
    Hoe zit dat met die Italiaan? Vakantie-adresje?
    Binnenkort maar weer even skypen. Dit weekend de kamer van Nadine verven samen met Peet en de inboedel er naar toe rijden.

    Super dat je het hard lopen bent blijven volhouden. Super!

    Kus,

    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 9725

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: