11 weken en 1 dag.... - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 11 weken en 1 dag.... - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

11 weken en 1 dag....

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Hallo!
Een dag later dan gepland maar ik was gisteravond een avondje ‘uit’. Ik hoop dat jullie nog steeds dit verslag met plezier lezen…
Even voor mijn mama…. Je kunt binnenkort een cadeautje van mij verwachten… ik ga natuurlijk niet vertellen wat het is ;)

Veel lees plezier!


Donderdag:
Vanochtend is altijd een beetje stressen, vindt ik. Alles moet gedaan zijn voor 9 uur. Want het is en half uurtje lopen naar de playgroup en Monty slaapt in de buggy in de ochtend (meestal).
Gelukkig helpt Jo altijd even, zodat ik minder hoef te doen. Bij de playgroup, dacht weer iemand dat ik de moeder was van Monty en Freddie. Niet zo gek, als je bedenkt dat jonge meiden (mijn leeftijd) op deze leeftijd al kinderen krijgen zodat ze worden onderhouden door de gouverment. Ze krijgen geld en onderdak. Zeker genoeg reden om kinderen te krijgen (kuch kuch). Ook is het zo, hoe meer kinderen je hebt(krijgt), hoe meer geld je krijgt (als je werkloos ben). Dat is (ongeveer) de reden waarom meiden zo vroeg kinderen krijgen. Belachelijk.
Maar goed, over tot de orde van de dag. Toen we weg gingen, zijn we eerst nog wat boodschappen gaan doen (ik doe dit meestal als ik denk dat we wat nodig hebben.) voor het bakken vanmiddag. Freddie is de hele tijd (gelukkig) wakker gebleven, anders is hij niet te genieten als hij wakker wordt. Monty heeft wel geslapen, was ook niet heel raar want hij had vanochtend niet in de buggy geslapen.
Onder de middag heb ik Freddie op bed gelegd. Jo had dat gevraagd want als zij hem op bed legt, gaat hij niet slapen. Ik vind ook dat (vooral Jo) veel toegeeft, ten opzichte van Freddie. Als hij wat wilt, krijgt hij het altijd van haar… Bij mij niet. Ik mag ook eigenlijk geen koekjes eten want dan wilt hij ook. Ik eet gewoon koekjes en hij krijgt echt niet altijd een koekje. Maar goed, nadat ik hem op bed had gelegd, ging ik mijn presentatie oefenen en verder heb ik een beetje muziek geluisterd.
Toen het 3 uur was, ben ik naar beneden gegaan en zijn we kruidnoten gaan bakken.
De volgende keer moet ik denk wat meer speculaas kruiden erin doen, want ze waren te licht toen ze uit de oven kwamen.
Om 5 uur was ik weer klaar…
Voor het eerst in dagen viel ik niet in slaap om 8 uur. Lekker tot half 10 beneden gezeten en toen naar boven gegaan.

Vrijdag:
HET IS FREDDIE’S VERJAARDAG!!
Zo leuk!! Natuurlijk werd ik vroeg wakker en hoorde ik Jo and Dominic zingen toen Fru wakker werd. Om half 9 maar naar beneden gegaan en echt, ik overdrijf niet… Een hele kartonnen doos, vol met cadeautjes. Ik ben altijd wel heel erg verwend op mijn verjaardag maar niet zo (vind ik ook helemaal niet erg!!!). Mijn cadeautjes gegeven (een vrachtwagen met laadbak, maakt ook geluidjes en een paar chocolaatjes), hij wilde gelijk de chocolaatjes opeten. Wat natuurlijk niet mocht(van mij en Jo, Dominic).
Ze hadden ook een cadeautje voor mij, vanwege black peter day(sinterklaas)(kennen ze hier natuurlijk niet, ze vinden het vooral racistisch). Ik heb een zakje met mini stroopwafels en een super gave armband gekregen en een kaart. Super lief!!!
Om 9 uur gingen we (eindelijk) ontbijten. Een echt Engels ontbijt: worstjes, bacon, scrammbled eggs en nog wat maar weet niet meer wat dat was.
Na het ontbijt zat ik (natuurlijk) helemaal vol, en ben ik weer naar boven gegaan. Had aangeboden om af te ruimen maar dat hoefde niet. Daarna heb ik even lekker muziek geluisterd en mezelf klaar gemaakt voor me Engelse les.
Na de Engelse les ben ik wat gaan drinken met Pien en hebben we elkaars cadeautje gegeven. Was fijn om toch nog een beetje sinterklaas te vieren.
Om een uurtje of 4 weer naar huis gegaan en gezellig beneden gezeten. Met wat visite. Jo haar vader was er ook, hij blijft tot zondag.

Zaterdag:
Het was best gek om een ‘normale’ zaterdag te werken. Had dat al een tijdje niet gedaan dus dat was wel weer even wennen. Monty en Freddie hadden amper geslapen die nacht dus Jo and Dominic waren helemaal verrot (ja, dat kan ik wel zeggen). Hun hadden even geholpen om alles klaar te maken, ik ging naar de gym.
Is op zich wel fijn dat ze helpen maar ik voel me dan altijd een beetje nutteloos… maar goed, kids goed ingepakt want het was niet normaal koud vandaag…. Brrrrr…..
Toen we rond 12 uur terug waren, stond de kerstboom er en was heel het huis in kerstsferen. Toch wel heel gezellig. Freddie ondertussen nog een paar cadeautjes open gemaakt en daarna was het tijd om te eten. Ik heb de regel: eerst eten voordat je wat lekkers krijgt. Goed, hij had na een paar happen genoeg dus geen biscut. Jammer maar ik wil hem echt een beetje manieren bij brengen.
Iets na 1 uur ging ik Freddie op bed leggen. Helemaal overstuur: ik wil mama!! Dus ik weer naar beneden(met Fru). Jo heeft hem op bed gelegd.
Na dat ik mijn lunch op had (tomatensoep met stokbrood), ging ik naar Starbucks want ik had afgesproken met Carmen. Tot een uurtje of 4 daar gebleven en een beetje winkels kijken, weer naar huis gegaan.
Jo haar broer was er met hun kids. Denk ik dat Freddie af en toe druk is.. mijn god! Dus niet heel lang beneden gebleven. Een andere reden was dat ik (zoals gewoonlijk) weer moe dus wilde ik de drukte even ontsnappen (na een glas champagne, natuurlijk).
Tijdens het eten (lam, groente en aardappelen), goed/leuk gesprek gehad met Jo haar vader. Echt een hele aardige man.
Om 10 uur lekker naar bed gaan. Morgen weer een hectische dag.

Zondag:
Eerst werd ik om 8 uur wakker, ik dacht, dat gaan we niet doen want ik wil slapen… dus ik ging verder slapen en werd half 11 wakker :). Daar hou ik van :P daarna even wat ontbeten en toen weer ‘snel’ klaar maken voor Freddie’s laatste verjaardagsfeestje. Echt niet normaal dat het 3 dagen duurt voordat het eindelijk een keer over is. Niet dat het gezellig was/is maar ik vindt het wel een keertje genoeg;). Dus niet weze hardlopen. Ga ik vrijdag doen en even als ik naar de sportschool ga dinsdagavond.
Om 12 uur ging ze naar huis dus hadden wij een beetje rust. Lekker wat tv gekeken en verder niks gedaan.
Om drie uur kwam de rest van de visite en de laatste ging pas rond 7 uur weg -_-. Ik heb daarna Monty zijn fles gegeven. Die was zo moe dat hij in mijn armen in slaap viel. Zo lief. Kon zo wel heel de avond zitten. Maar goed, toen hij zijn fles op had, heb ik hem op bed gelegd en toen lekker tv gekeken. Na de X Factor lekker naar boven gegaan. Ik wist dat ik niet gelijk zou slapen omdat ik ‘zo laat’ wakker was, dus de laatste aflevering van het eerste seizoen van homeland afgekeken. Kan niet wachten om verder te kijken ;) daarna was het, vond ik, bed tijd. Dus ik ‘alle’ lichten uit gedaan… niet kunnen slapen. Tot 12 uur wakker gelegen…

Maandag:
Om 7 uur ging mijn wekker had wel een beetje moeite om uit bed te komen maar goed.
Beneden (om 8 uur) heb ik ontbijt voor Monty klaar gemaakt. Daarna de keuken aan kant gemaakt: flessen gedaan, vaatwasser uitgeruimd. Toen even met Monty naar boven om zijn kleding op te ruimen. Toen hem op bed gelegd en een was van hun gedraaid.
Toen ben ik de playroom gaan opruimen. En dan bedoel ik ook echt opruimen.. ik heb alles waar ze niet meer mee spelen, in een grote doos gedaan, zodat dat naar zolder kan. En Freddie’s speelgoed enz. opgeruimd.
Toen Monty wakker was, even gespeeld en toen fles gegeven. Daarna klaargemaakt om naar buiten te gaan. we zijn (zoals bijna elke maandag) boodschappen wezen doen :P.
Thuis Monty eten gegeven en hem op bed gelegd. Met me laptop beneden wat gegeten en mijn presentatie voor woensdag geoefend en (natuurlijk) homeland gekeken. Ook twee wassen voor mezelf gedraaid.
In de middag hebben we een wandeling in het park gemaakt. Niet zo’n hele lange want het was niet normaal koud.
Om iets voor half 6 kwam Freddie thuis. Meestal haalt Jo hem op maar nu had Dominic hem opgehaald en Jo stond in de keuken, recht voor hem maar hij rende gelijk door naar mij zo lief en grappig!

Dinsdag:
Vandaag was eigenlijk heel relaxt, behalve de gym natuurlijk.
Monty had wat langer geslapen vanochtend dus hoefde hij niet al om 9 uur naar bed, maar om half 10. Tot half 10 heb ik alles aan kant gemaakt in de keuken, en Monty verschoont. Daarna hem op bed gelegd en heb ik hun was van gister opgevouwen (en die van mij). Toen heb ik de buggy en een fles voor Moo klaargemaakt. Monty wakker gemaakt, aangekleed en naar de bieb gegaan. Oh! Trouwens…. Hij probeert elke keer te staan én zijn tweede tandje komt een beetje door! (kleine jongens worden groot….). echt grappig. Hij trekt zich de hele tijd aan mijn handen op. En vindt het helemaal geweldig om te staan. Hij kruipt niet, gaat ‘ ie ook niet doen, daar is hij te lui voor Xd.
Bij de bieb zijn fles gegeven en een half uurtje liedjes gezongen. Kan nu alles meezingen, grappig hoe snel je dat soort dingen oppakt (ook al ben ik hier al bijna 3 maanden, tijd vliegt….). kan ook niet meer zo goed herinneren hoe de kinderliedjes in het Nederlands gaan en wat ze ook al weer waren :).
Eenmaal thuis eten gegeven en toen weer klaargemaakt om te vertrekken. Jo wilde wat boodschapjes doen en dus nam ze Monty mee.
Ik heb lekker geluncht, presentatie geoefend, homeland gekeken en kruidnoten gegeten ;).
Om iets voor half 4 kwam Jo weer terug met Monty en hebben we de ‘rest van de middag’ lekker in de woonkamer gespeeld.
Om half 6 kon ik mezelf klaarmaken voor de gym. Ben daar een half uur gebleven (ga zaterdag weer) en toen weer naar huis. Snel gedoucht en toen lekker gegeten.
Na het eten een filmpje begonnen maar was rond half 10 weer moe :).

Woensdag:
Ik hoefde geen flessen te doen want dat had Dominic gisteravond al gedaan. Ik hoefde ze alleen maar te vullen met water. In de ochtend alles schoongemaakt(keuken dan), Monty op bed gelegd, buggy klaargemaakt, mezelf klaar gemaakt toen Moo op bed lag. Was een paar dingen vergeten te doen (voor mezelf dan) dus dat deed ik terwijl Fru lekker in de playroom aan het spelen was. Ondertussen ook even een lunch klaargemaakt.
Toen Monty wakker was, heb ik hem een fles gegeven en toen hem klaargemaakt. Daarna op me gemak naar de gym gelopen.
Steeds meer mensen denken dat ik de moeder van Fru en Moo ben Xd. Zo grappig.
Daar tot iets voor 12en gebleven, en toen was het tijd om naar ‘school’ te lopen. Binnen 20 minuten was ik daar en toen was het zover… mijn examens gingen beginnen. Het was wel lekker dat we maar met z’n viertjes waren + mijn lerares. Presentatie ging wel goed, net zoals de discussie en telefoon gesprek. mijn lerares zei tegen Pien en mij; als het aan mij zou liggen, zouden jullie slagen. Maar dat ligt het niet, het wordt nu nog beluisterd (ze heeft alles opgenomen) of het goed genoeg is om te slagen.
Toen ik klaar was, was het 2 uur en kon ik op mijn gemakje naar huis lopen want ik hoefde pas om 3 (tot 6) uur weer te beginnen.
Lekker in de playroom gespeeld met de kids en eten gemaakt om iets voor 6en. Toen het 6 uur was, ben ik me op me gemakje gaan omkleden want ik zou met Pien vieren dat onze examens er opzaten. We gingen dat vieren in de pub, met burgers en een fles wijn.
Laat ik het erop houden dat het een hele gezellige avond was ;)….
Om 11 lag ik in me bed en kon ik (eindelijk) gaan slapen.

Donderdag:
Ik had ontzettend veel moeite om wakker te worden en dat ook te blijven… wat raar XD.
In de ochtend was het stressen, ze wilde allebei niet echt mee werken wat echt geweldig was. Freddie had die nacht niet veel geslapen (wat ik heb meegemaakt) en dus was hij best hangerig.. goed, om 9 uur gingen we de deur uit. Ik had echt geen zin om door te lopen dus ben ik op me gemak naar de playgroup gaan lopen. Was er alsnog om 9.30 maar was (niet nog meer) dood :P. Daar gebleven tot iets na half 12 en toen weer terug gelopen. Ze hebben allebei in de buggy geslapen.
Thuis heb ik ze wakker gemaakt (in overleg met Jo). allebei hun lunch gegeven en toen was het alweer 1 uur. Even een soepje opgewarmd (tomatensoep) en op me kamer opgegeten. Lekker homeland gekeken en spelletjes gespeeld op facebook..
Om 3 uur weer begonnen. Ik en Freddie (eigenlijk alleen ik maar goed ;)) hebben een treinbaan gemaakt en verder een beetje boekjes gelezen.
Toen het 5 uur was, ben ik naar boven gegaan en heb ik een heerlijke douche genomen. Daarna een stukje van Mulan (de film) gekeken. Vanavond niet al te laat naar bed, dat zou een beetje gek zijn


Hopelijk hebben jullie weer genoten van mijn werkweek…
Hier even een lijstje met wat ik de komende dagen ga doen:
-vrijdag:
hardlopen.
Werken van 2 tot 7. Misschien ook nog even een uurtje in de ochtend.
Weer kruidnoten maken.
Pien komt langs met haar jongste kindje.
Oppassen in de avond.
-zaterdag:
Heel de dag alleen!!!
Naar de gym.
Kamer opruimen en schoonmaken.
En de rest weet ik nog niet, waarschijnlijk wassen, kerstcadeautjes kopen.

  • 11 December 2014 - 23:26

    Ageeth:

    Je maakt me wel nieuwschierig hoor. Ik hoop dat de vitamine pillen aan slaan. maar iets gezonder eten is ook wel verstandig. In ieder geval geniet ervan en we horen graag wanneer je bent geslaagd.

    dikke xx van je mams

  • 11 December 2014 - 23:38

    Ron:

    Hoi schat,

    Wanneer krijg je uitslag? Zal best OK zijn. is er maar één dag in de week dat je mag hard lopen???? (ik blijf natuurlijk wel een beetje zeuern, maar dat ben je gewend.)

    Kus,

    pap

  • 12 December 2014 - 12:31

    Ellen:

    Tuurlijk ben je geslaagd! Je bent zo goed bezig geweest, dat wordt vast beloond.
    Ga je dan nog verder?

    Dat was nog eens een verjaardagsfeest! Tobben hè met al die bubbels.
    Wij wachten wel tot 31 december:)

    Heb je al een idee van de kerstviering? Blijven jullie thuis?
    Het zal hoe dan ook een feestelijke ervaring zijn.

    Nou Tamaartje, dit is het voor nu. Fijne week, keep up the spirit!

    Xx van El.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 9735

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: