6 weken - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 6 weken - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

6 weken

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Hallo!
Alweer een week voorbij… gaat echt super snel zo’n normale week werken.… vindt het steeds zo raar als het alweer woensdag is en dus weer tijd voor een update vanuit Farnham.

Ten eerste: er waren vandaag twee mensen ‘thuis’ jarig: mijn neef Jan-Jaap en mijn tante Joke:) van harte gefeliciteerd!! (had ik al gedaan, maar nu doe ik het nog een keer :P)

Sommige mensen hadden het verzoek om de antwoorden in het verslag te doen, zodat het duidelijk was waarover het ging. Ga proberen om dat zo duidelijk aan te geven… tips zijn natuurlijk welkom :).

Donderdag:
Er was vandaag geen ‘playgroup’ vanwege ‘halfterm’ (soort herfstvakantie). Dus ben ik met de kids naar het ‘bos’ geweest.(ze hebben hier geen kinderboerderij in de buurt/ of hebben ze helemaal niet) Voordat je het bos in gaat, loop je langs een landschap met allerlei dieren; schapen, koeien en paarden. Freddie vindt (vooral de paarden) dat helemaal leuk. Ik was daar iets van 9.15, 9.30 uur. Toen we eenmaal thuis waren (ook nog even naar de supermarkt geweest voor ‘Halloween’ cupcake mix), was het 12 uur. Tijd voor een lunch.
Nadat ik even had gerust in de woonkamer (was zo moe), was het tijd om weer aan het werk te gaan: cupcakes maken met Freddie. Als ik aan red velvet cupcakes denk, denk je niet aan chocolade. Maar hier dus wel… geen cupcakes voor mij (misschien wel beter) maar dat maakte het niet minder gezellig. Freddie mag eigenlijk niet veel snoepen in de middag, anders eet hij zijn avondeten niet en is hij niet te genieten. Soms is het wat makkelijker streng te zijn voor hem dan andere keren. Hij is zo grappig en dan kan je gewoon niet boos op hem zijn.
Ook even geholpen om de kids in bad/bed te doen. Dominic was weg en met z’n tweetjes is het net even wat makelijker.
De cupcakes waren goed gelukt en volgens Freddie, Jo and Dominic erg lekker…
Om 8.30pm ging ik naar bed omdat ik echt super veel hoofdpijn had… tweede dag op rij..
(Halloween is hier best groot, de supermarkten hebben super veel(alleen niet op Halloween zelf, dan liggen de schappen al weer vol met kerstspullen) en veel Halloween partijtjes. Ook gaan de kinderen langs de deur. Jammer genoeg ligt mijn straat een beetje afgelegen..)

Vrijdag:
Jo had gevraagd of ik vandaag van 8 tot 1 wilde werken. Ik zou dan weer zaterdag heel de dag vrij hebben. Geen probleem. Zij ging vrijdagochtend met Freddie naar de dokter want hij had een hele erge hoest en was erg benauwd.
De rest van de ochtend was hij echt niet ‘Freddie’. Op de bank hangen, geen chocolade koekje willen (hij loves choco cookies). Vrijdagmiddag heb ik heel de middag… schaatsen gekeken!!! Happy me!! Was zo lekker om dat weer te kijken.
Vanavond ook geholpen om de kids op bed te leggen. Ik vind het nog steeds zo leuk/lief als ik Monty in de avond zijn fles geef en hij heeft het op, slaapt hij bijna en zou ik eigenlijk heel de avond willen blijven kijken hoe hij slaapt in mijn armen :)…

Zaterdag:
Vanochtend stond ik weer voor 10 uur in de sportschool (schouderklopje). Toen ik terug kwam, ging de rest van het gezin net weg. Weet niet precies waar ze heen gingen maar ik zou de rest van de dag alleen zijn: heerlijk. Niet dat ik het erg vind als ze er zijn maar je gaat toch automatisch beneden met de kids spelen enzo.
Ik heb de rest van de middag mijn kamer stof gezogen, huiswerk gemaakt en weer schaatsen gekeken :D.
Verder (natuurlijk) voetbal gekeken.

Zondag:
Zoals elke zondagochtend hardgelopen. Alleen vandaag was het niet zo’n pretje: het regende. Normaal is het dat niet zo erg. Eigenlijk wel lekker, zo koelt mijn gezicht een beetje af:P. Maar vandaag regende het niet: het goot. Eigenlijk is dat niet eens het goede woord voor de regen die ik over mij heen kreeg…. Als een verzopen kat kwam ik terug. Ik kon zwemmen in mijn schoenen en mijn vest kon ik uitwringen… zo erg was het. Snel een warme douche gepakt en was weer helemaal warm.
Om een uurtje of half 12 zijn Jo, de kids en ik naar Guildford gereden en heb ik wat kleding gekocht (een shirt en een vest).
Verder heb ik voetbal gekeken. Ook de opa en oma van Freddie and Monty kwamen nog even gezellig langs. Ik heb niet heel lang met hun gesproken want ik zou Skypen met Ellen !!! Was (zoals gewoonlijk) super gezellig, zo gezellig dat de computer een beetje van slag was. Tig keer over en weer bellen en uiteindelijk hielden we het de laatste keer lang vol. Tig keer over en weer bellen en uiteindelijk hielden we het de laatste keer lang vol.

Maandag:
Maandagochtend was het best regenachtig, geen weer om naar buiten te gaan. Had daar ook geen tijd voor: Jo had zaterdagochtend boodschappen besteld en die kwamen vanochtend binnen. Nog nooit zo veel boodschappen én tasjes gezien. Was daar eigenlijk heel de ochtend mee bezig (ondertussen ook andere dingen gedaan).
(je hebt eigenlijk best veel producten die je ook gewoon in Nederland hebt, maar die wij eigenlijk nooit in huis hebben. Custard bij voorbeeld, of kleine snoep worstjes, enz.)
Onder de middag had ik het laatste beetje huiswerk gemaakt voor woensdag.
Nadat ik Monty zijn fles had gegeven om 3 uur, zijn we lekker naar het park gegaan en heeft hij geschommeld. Het weer was namelijk weer opgeknapt, en behalve dat het gewoon koud was, was het heerlijk herfstweer.
In de avond heb ik samen met Jo gegeten. Dominic was samen met Freddies godfather was hier en gingen samen uit eten. We hebben groente, vlees en… patat op (hahaha, goede voor Sonja). Verder snel weer naar bed.
(we eten best veel groentes, maar ook veel pasta wat ik helemaal niet erg vind).

Dinsdag:
Paar keer wakker geworden vannacht. Het schijnt dat Monty een slechte nacht had, niks van gemerkt. Begin er (gelukkig) door heen te slapen. Wekker ging (zoals gewoonlijk) om 7.10 uur en ik had mijn alarm uit gezet. Ik dacht, nog heel even mijn ogen sluiten…. Je voelt hem natuurlijk al aankomen… verslapen.. om 7.38 uur schrok ik weer wakker. Ik snel een vest aangedaan en mijn huissokken en als een speer naar beneden (met me slaaphoofd). Aan Jo mijn excuses aangeboden dat ik me had verslapen. Ze vond het al raar dat ze me niet naar beneden had zien gaan maar ze dacht dat ik ziek was of dat ik eindelijk sliep vanwege Monty. Ik uitgelegd als ik niet om mijn gebruikelijke tijd naar beneden ga, dat ze me kamer binnen mag komen en me wakker maken. Hele ‘discussie’ gehad.
Om 9 uur kon ik mijzelf ‘eindelijk’ omkleden enzo omdat Jo met Monty naar de dokter ging, zelfde wat Freddie een week eerder had.
Om iets na half 11 naar de bieb gegaan met Monty. Daar zouden we liedjes zingen en daarna zou ik met Monty, Carmen (een Nederlands meisje) en ‘haar’ kindje wat gaan eten. Haar kindje is ook 7 maanden en maar een paar dagen jonger dan Monty. Helemaal gezellig.
De ochtend was super lekker: fris maar een heerlijk warm zonnetje. De rest van de dag heeft het geregend… :(

En dan weer vandaag:
Zoals gewoonlijk naar de gym geweest met de kids. Om 12 uur was Jo bij de gym zodat ik naar mijn Engelse les kon lopen. Schilt weer 10 minuten lopen. Toen ik terug was, 3 uur, heb ik gewerkt tot 6 uur.
Iets voor 6en kwam Dominic thuis en hij had vuurwerk bij zich, vanwege Bonfire night (hier een link als je wilt weten wat Bonfire night is : http://nl.wikipedia.org/wiki/Guy_Fawkes_Night ). Hij vond het leuker dan Freddie :P

Hoe ziet de rest van mij week eruit:
Morgen van 8-3 werken, daarna hardlopen.
Vrijdag vrij, Engelse les en daarna met Pien wat drinken.
Het weekend ziet er een beetje onzeker uit…
Jo and Dominic zouden weg gaan maar omdat Monty zo slecht slaapt, vinden ze het niet eerlijk tegenover mij om hem alleen te laten met mij… (Freddie zou naar opa en oma gaan). misschien komen opa en oma hierheen en zo staan we met z’n drietjes.

Wie weet, maar ik weet dat jullie het volgende week wel te horen krijgen ;)


xx love you all

ps. Vrijdag over 1 week kom ik al weer naar huis! Kan niet wachten om jullie allemaal weer te zien en een knuffel te geven ;)

  • 06 November 2014 - 19:06

    Je Mams:

    Hoi Lieverd, wat heb je toch een leuke tijd. En wat doe je veel, helemaal super. Ook wij vinden het natuurlijk heerlijk dat je volgend week weer een weekend thuis bent.

    dikke xxxx van je mams

  • 06 November 2014 - 23:14

    Ron:

    Elke week weer een feestje om je verslag te lezen. Zie uit naar volgende week vrijdag!

    xxxx Pap

  • 07 November 2014 - 14:44

    El :

    Ha lieve Tamaartje, skypen was top maar je verslag lezen is ook elke keer een "momentje". Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Elke week straalt het plezier uit je verslag. En ondanks dat we veel contact hebben lees ik altijd wel iets nieuws. Leuk!

    Wat zal je het vervelend hebben gevonden dat je je verslapen had. Dat kan gebeuren wijffie. Je bent anders heel stipt en niks is te veel.

    Je bent hartstikke goed bezig! Volgens mij is geen dag hetzelfde. Heerlijk! Denk je nog wel eens aan je schooltijd?

    En ja, dan volgende week. Heerlijk om je te zien. Heel bijzonder om papa's feest met elkaar te vieren.
    Over een kanjer gesproken!

    O ja, nog even dit. Ajax had zomaar kunnen winnen van Barcelona. Ze waren echt goed. Wat leuk dat je zoveel sport kunt volgen.

    Ik had nog nooit van Bonfire night gehoord. Dacht even dat Anky van Grunsven langs kwam...
    Maar op de site gekeken. Handig dat je die erbij had gezet. Zo heeft elk land haar eigen tradities.
    Hopen maar dat kleine Monty gauw opknapt en je weer kan laten lachen.

    Tot vrijdag!
    xxx El


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 9717

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: