oeps! - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu oeps! - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

oeps!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

SORRY, SORRY EN NOG EENS SORRY!!!
ik wilde echt eerder een verslag plaatsen maar ik heb het druk gehad en er eerlijk gezegd, ben ik het ook een beetje vergeten.

heel veel lees plezier en tot volgende week :) X

Vrijdag:
Vandaag was ik in de ochtend voordat papa en mama kwamen best zenuwachtig/nerveus. Geen idee waarom maar dat was ik. Toen ze kwamen was het ook best raar maar snel was het alsof ze hier al een paar dagen waren.
Ze hebben Jo and de kids ontmoet. Die gingen net de deur uit en wij gingen snel daarna ook weer weg.
We hebben rond gelopen in town and wat gedronken in Neros. Toen zijn we naar ‘lamb and lion café’ gegaan. Daar hebben we geluncht met Pien en haar ouders. Was super gezellig! Alleen moest ik echt nadenken ‘hoe’ ik Nederlands moest praten. Zeker het eerste uur dat papa en mama er waren was het een grote mengelmoes van Engels and Nederlands.
Nadat we klaar waren, zijn we met z’n drietjes naar het Farnham castle gegaan en daar even rond gelopen. We konden helaas niet alles zien omdat er een bruiloft was.
Toen zijn we door het Farnham park naar huis gelopen. Het was gewoon warm! Liepen papa en mama in hun winterjas :p.
Toen we thuis waren, was Dominic ook thuis en hebben papa en mama de presents aan de kids gegeven en hebben we met hun gespeeld. Freddie was in het begin super verlegen maar zodra hij vertrouwd was, ging hij helemaal los. Leuk om te zien.
Nadat de kids op bed lagen, hebben we met z’n 5en heerlijk gegeten.

Zaterdag:
Was het een beetje vroeg maar wel op voor een leuk dag(je) London. Eerst naar de Queen gegaan, ik wilde graag de (‘changing of the gards) zien, maar dat was helaas niet. Hebben we daar voor niks iets minder dan 3 kwartier gestaan maar was wel grappig hoe die mannetjes lopen, elke 10, 15 minuten.
Toen zijn we naar Trafagar Square gegaan. Geen duif gezien (ook niet in mijn vorige bezoeken aan London). Toen zijn we naar Camden Market (Maarten, top tip! Bedankt!) gegaan. Niet gelijk de ‘markt’ opgegaan maar eerst even lunchen. Na de lunch op de markt rond gelopen en toen naar Piccadilly circus om even te shoppen (ik had echt even wat kleding nodig). Leuke dingetjes gekocht en gekregen (ik weet het, ik het de liefste and beste dad in the world). Toen zijn we terug gelopen naar waterloo station en de trein naar Farnham gepakt. In Farnham heerlijk Italiaans gegeten en toen naar bed gegaan.

Zondag:
Half 11 waren papa en mama hier, op naar een dagje Bath. Super veel zin in.
Het was al heel de tijd aan het regenen en het werd niet beter maar gelukkig hebben we alweer een hele droge dag gehad terwijl we rond liepen.
Eerst een bakkie gedronken toen we er waren en toen zijn we the roman baths ingegaan. Nog steeds leuk, maar niet alles geluisterd deze keer. Pap en mam vonden het ook super leuk dus heb ik de goede keuze gemaakt om daar naar toe te gaan. nadat we er na bijna 2 uur in waren, uitkwamen, wilde we naar de Abby maar daar was een dienst aan de gang dus konden we helaas niet naar binnen. Nog even naar de rivier gelopen en weer naar de auto (ergens hebben we ook nog wat gegeten).
2x oponthoud gehad maar verder konden we in 1x doorrijden.
Om half 9 hebben we met Jo and Dominic in Farnham een lekker hapje gegeten.

Maandag:
Vandaag om voor half 10 waren papa en mama er. We wilden ontbijten in Farnham. Ik wilde op de zelfde plek gaan ontbijten waar ik met Jo, Dominic, de kids en Nadine was ontbijten maar voor de tweede keer was de chef er niet dus konden we op die plek niet ontbijten. Uiteindelijk een leuk restaurantje gevonden en daar heerlijk ontbeten. Na het ontbijt terug naar huis gelopen en in de auto gestapt, op weg naar Windsor. We hadden (net zoals de andere dagen) heerlijk weer! Lekker zonnetje, beetje veel wind maar verder top weer.
We hebben daar tot een uurtje of 2.45 uur rondgelopen.
Om half 4 was ik weer thuis en reden papa en mama weg, op naar het vliegveld.
Ik ben toen ze weg waren naar de gym gegaan en heb ik bij Pien gegeten, samen met Isa and Jacopo.

Dinsdag:
Vandaag gewoon gewerkt van 8-1 and 3-5.
In de ochtend naar de bieb gegaan om liedjes te zingen. We waren iets later dan normaal en moesten daardoor op de grond zitten. Helemaal niet erg maar mijn benen protesteren dan soms. Soort van kramp krijg ik dan. Goed, daar tot 11.30 gebleven en toen naar huis gegaan. Monty is helemaal goed aan het drinken (hij dronk niet zo heel goed, behalve zijn fles maar nu drinkt hij bijna 1 hele beker (water met some smaakje over heel de dag).
In de middag wilde ik naar het park maar toen ik zijn fles had gegeven, begon het keihard te regenen. gelukkig stopte het snel en konden we alsnog naar het park.
Na het werk heb ik een douche genomen en ben ik bijna op de bank in slaap gevallen.

Woensdag:
vandaag werken van 8-3. Het is de komende 2 weken easter holliday dus dat betekend geen school. In de ochtend zijn we naar de fun time gym gegaan. Het was lekker weer maar wel wat wind.
We waren ongeveer de enigste in de gym. Vanwege easter en het goede weer. Denk dat er ongeveer 6,7 kids waren. Monty vond het helemaal geweldig omdat hij kon kruipen op het springkussen. Normaal kan dat niet omdat er te veel kinderen zijn.
Thuis een boterham ham gemaakt en daarna hadden ze nog een mandarijn.
Toen de kids op bed lagen, heb ik even wat gegeten en de keuken aan kant gemaakt.
Met Freddie wat voor Pasen gemaakt en nog even naar buiten geweest.
Om 3 uur was ik klaar en heb ik een was gedraaid en een douche genomen. Daarna ben ik naar pien gegaan.
We hebben lekker tv, bijna 2 films gekeken, zelf eten gekookt en (natuurlijk) gedronken ;).
Rond half 11 ging ik naar huis.

Donderdag:
Vandaag niet werken!! Maar naar huis! Daar heb ik op dit moment echt even behoefte aan, na alles wat er de afgelopen dagen is gebeurt. Ik was om 7 uur al wakker en ben er maar gelijk uit gegaan. Aangekleed en de laatste spulletjes in mijn koffertje gedaan. Toen ben ik wat gaan eten. Om half 9 was ik klaar om te gaan. Dominic stond op het punt om weg te gaan dus bood hij aan om mij naar het treinstation te brengen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, zeker niet als het een beetje regent.
Trein gepakt van iets voor 9en en 10 uur precies stond ik in terminal 5. Gelijk naar de check (waar je koffer enz wordt gecheckt, geen idee hoe dat in het Nederlands heet) en daar kon ik zo doorlopen. En toen begon het lange wachten. Ik wist natuurlijk niet naar welke gate ik moest, dat zou pas op de borden verschijnen rond 12.30. dus heb ik op een stoel gewacht, wat mails verstuurd en wat gelezen.
Het vliegtuig vertrok mooi op tijd dus dat was wel lekker.
Eenmaal in Nederland geland, naar de paspoort controle, dat was een pokke eind lopen! En toen was het nog druk ook! Eenmaal daardoor heen, kon ik naar de uitgang lopen, op weg naar Ellen :).
Toen we dichterbij bij thuis kwamen, werd ik toch wel een beetje zenuwachtig :p. maar de verrassing was wel helemaal gelukt! Hij heeft denk wel 4 minuten naar me gekeken met een blik in zijn ogen van: wat doe jij hier??!! Beste verjaardag ooit, zei hij :). Bedankt El voor het ophalen en iedereen die dit geheim heeft gehouden ;)
In de avond hebben we heerlijk een hapje gegeten in Naaldwijk en toen we thuis kwamen nog een klein stukje van the passion -_-…..

Vrijdag:
In de ochtend ben ik naar de kapper gegaan. Dat was wel weer even nodig want volgens iemand (ik noem geen namen), zag het er niet uit! Dus dan ga ik toch gewoon ;)
Na de kapper nog even rond gelopen in de tuinen en toen ben ik wat gaan eten met Mandy. Was super gezellig en het voelde net zoals altijd: super leuk en gezellig :).
Thuis, half 3 ofzo, heb ik een douche genomen en mezelf klaargemaakt voor papa zijn verjaardagsfeest.
Was super leuk om iedereen weer te zien! Heb echt een gezellige avond gehad en het eten was ook super lekker. Rond 9 uur was ik echt helemaal verrot! Dus om half 10 ben ik naar bed gegaan. Nog even Netflix gekeken en toen was het over en sluiten.

Zaterdag:
Om half 10 had ik afgesproken met Marieke in Naaldwijk. Was ook weer super gezellig!
Onder de middag wel gewoon thuis gegeten.
Na de lunch zijn mama en ik naar Rijswijk gegaan. Lekker nog wat kleding en nieuwe schoenen gekocht en een bakkie gedaan :). Thuis een lekkere douche genomen en toen heb ik FROZEN gekeken !!!! love that movie!!
In de avond lekker pasta gegeten en met z’n alle op de bank, tv kijken: heerlijk!!!

Zondag:
Happy easter!
Met z’n alle ontbijten en daarna ben ik meegegaan met papa: hij hardlopen, ik fietsen. Was heerlijk weer!
De rest van de middag heb ik Netflix gekeken :p.
Om half 5 zijn we naar onze oom en tante gegaan om met heel de familie een heerlijk paas diner te hebben. Heerlijk, zoals altijd, en veel gezelligheid! Mama vond het ook erg gezellig alleen ging ze op de weg terug, onderuit. Natuurlijk heb ik niet gelachen….

Maandag:
Vandaag alweer terug :(. Dit ging veel te snel voorbij voor mijn gevoel. Veel gelachen, soms een traan…
Om een uurtje of half 2 zijn we naar Schiphol gegaan. Melissa ging ook gezellig mee en dat vond ik helemaal leuk!
Ook vandaag ging het vliegtuig op tijd weg maar moesten we +10 minuten langer vliegen boven London omdat het blijkbaar druk was om te landen, dus hebben we rondjes gevlogen. Toen nog bijna een uur op de bus gewacht maar rond 7 uur was ik weer in Farnham.
Bij Pien nog gezellig een pizza gegeten en toen ben ik naar huis gegaan.

Dinsdag:
Vandaag van 8-6 werken. Ik hoefde gister niet te werken en komend weekend zijn ze er niet. Dus hoef ik lekker niet te werken zaterdagochtend! Maar dat betekend wel langere dagen (woensdag en donderdag van 8-5).
Goed, vandaag. Om 9 uur had ik Freddie naar het kinderdagverblijf gebracht en tot een uurtje of 10 met Monty gespeeld. Hij had tot iets voor 8en geslapen dus hoefde hij niet zo vroeg naar bed.
Lekker door town gelopen. Was heerlijk weer en ik hoefde geen jas aan.
Om iets na half 11 waren we bij de bieb en heb ik daar nog wat gepraat met een 'bekende'.
Om half 12 was dat afgelopen en konden we naar huis. Eerst wat boodschapjes gedaan en toen naar huis. Hij heeft niet zo veel gegeten maar dat komt omdat hij weer aan het tanden is.
Nog even gespeeld in de playroom en toen op bed gelegd. Nadat ik hem op bed had gelegd, heb ik even de kleding van de jongens opgeruimd (weekend en was). Daarna wat was buiten opgehangen en toen wat gegeten en toen even niks.
Toen Monty wakker was, heb ik hem een fles gegeven en daarna zijn we lekker naar het park gegaan. Daar ongeveer een uur gebleven.
Toen we thuis waren, heb ik me slippers aangedaan en ben ik, met Monty, Freddie op weze halen.
Thuis Moo eten gegeven en toen was het alweer 6 uur.
Gedoucht en toen wat dingetjes gewassen en wat dingetjes op me laptop gedaan.

Woensdag:
In de ochtend kon ik echt niet opstaan. Ook nadat ik me ontbijt op had, wilde ik terug naar me bed.
Goed, kids ontbijt gegeven en met Fru de planten bij de voordeur water gegeven.
Monty is niet helemaal zichzelf en is onwijs aan het hangen. Best vervelend want ik kan niks doen. Maar goed.
Voordat we naar de gym gingen, heb ik nog even een lekker broodje gehaald.
De gym was meer dan rustig; totaal 4 kinderen (dus 2 andere kinderen) lekker rustig :p.
Thuis wat gegeten en toen de kids op bed gelegd.
Doordat er nu van alles speelt, ben ik echt helemaal aan me eind, ook tijdens de dag, en dat maakt het niet echt makkelijker. Mijn geduld werd vandaag ook echt soms op de proef gesteld.
Goed, na een half uur Freddie wakker gemaakt. Was echt een groot drama! Hij heeft 15 min, als het niet langer was, gehuild omdat hij naar mama en papa wilde. Ik kon verzinnen wat ik wilde(om te doen) maar niks lukte. Daar werd ik ook moedeloos van. Op een moment heb ik Jo maar gebeld want ik wist echt niet wat ik moest doen. Hij is uiteindelijk opgehouden met huilen en zijn we naar buiten gegaan.
Om 3 uur Moo uit bed gehaald en die een fles gegeven. Toen naar het park en om iets na half 5 waren we weer thuis.
Freddie had honger en begon weer te huilen/schreeuwen. Top dag! Peppa pig opgezet en toen was het (goddank) 5 uur en kwam Jo thuis. Ongeveer gelijk naar boven gegaan en niks gedaan.
Na het avond eten ben ik naar Pien gegaan en hebben we daar 'kill bill' gekeken. Was wel ok, maar ik wil wel deel 2 zien :).
Rond 12 uur was ik weer thuis.

Donderdag:
Laatste dagje werken voor deze week! Het was, net zoals gister, moeilijk om uit bed te komen. Maar niet zo erg als erg als gister.
Jo wilde met Monty naar de dokter omdat zijn oog nog steeds niet goed was.
Dus ging ik ook mee omdat Freddie ook mee wilde. Dus dat was wel lekker ;) we moesten 1 uur wachten, omdat alles uitliep, heel normaal trouwens, dat je een uur moet wachten.
Thuis heeft Monty nog lekker 3 kwartier in de buggy geslapen, terwijl ik met Fru in de tuin aan het spelen was.
Tot half 2 gespeeld, toen de kids op bed gelegd en toen een half uurtje voor mezelf, heerlijk.
In de middag hebben zijn we lekker naar het park gegaan. Om 5 uur was ik klaar en heb ik snel een douche genomen. Toen tas gepakt en naar Pien gegaan.
Lekker een aflevering van een nieuwe serie gekeken: Royals, heel leuk ;). Toen zijn we het 2de deel van the lord of the rings gaan kijken. Totdat er nog andere mensen kwamen, toen hebben we wat andere films gekeken. Toen hun weg gingen, hebben wij lord of the rings afgekeken en rond half 1, 1 uur naar bed gegaan.

Vrijdag:
Rond 10en zijn we er uit gegaan. Ik was daarvoor wel wakker maar mijn ogen vielen elke keer weer dicht. Blijkbaar heb ik lopen knarsetanden en wilde ik meer deken maar ik heb heerlijk geslapen.
Lekker voor de tv gezeten, met het laatste deel van the lord of the rings. Om een uurtje of 11 hebben we pannenkoeken gemaakt en die gegeten.
Om een uurtje of 4 hebben we een tosti gemaakt en daarna zijn we naar town gelopen. Ik avond eten gekocht en nog wat andere dingetjes en toen naar huis gegaan.
Lekker voetbal en Homeland gekeken en gewassen.

  • 11 April 2015 - 00:06

    El:


    Het was heerlijk om je op te halen! En de reactie van je pap vergeten we nooit meer.
    We hebben lekker bijgepraat en bijgeknuffeld.

    Maak er wat moois van de komende tijd!

    Xxxxx van El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9694

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: