7 weken. - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 7 weken. - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

7 weken.

Blijf op de hoogte en volg Tamara

12 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Hallo!
Het is weer woensdag en dat betekend weer een update van mijn ‘normale’ werk week…

Donderdag en vrijdag:
Vanochtend begon het ‘normaal’. Ik zou van 8 tot 3 werken zodat ik daarna kon hardlopen en ik had gedacht dat ik dit weekend niet zou kunnen doen….
Ik was alleen met Freddie naar de playgroup gegaan omdat Monty erg benauwd was.
Eerst stickers gehaald voor zijn beloningskaart. We gaan proberen of dit werkt om zijn gedrag te verbeten. Hij is nogal ‘ondeugend’. Kan niet echt het goede woord ervoor vinden. Hij staat op het punt om weg gestuurd te worden bij het kinderdagverblijf.. zins ik dat hoorde moet ik elke keer aan Hermolien denken (Harry Potter) denken.. (‘Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed… or worse, EXPELLED!’). ik moet er gewoon elke keer aan denken.
Goed, nadat we stickers hadden gehaald zijn we naar de playgroup gelopen en hebben we daar gespeeld tot 11.30 uur. Toen naar huis en wat gegeten.
Om 1 uur Freddie op bed gelegd en zelf een klein beetje soep gegeten (eet ik heel veel, vooral tomatensoep). Toen alles klaargemaakt voor de meid die op de kids zou passen, vanaf 3 uur.
Iets na 3en ging ik naar boven om mezelf klaar te maken om te gaan hardlopen. Natuurlijk moest het toen weer gaan regenen. het is zo grappig als ik aan het hardlopen ben, dat ik niet meer papa zijn stem hoor, maar mij eigen stem die zegt: nog even wat verder, je kunt het, nog niet lopen je bent er bijna. Zo grappig…
Toen ik terug kwam van het hardlopen, wat het wat minder grappig… alles stond gereed om met Monty naar het ziekenhuis te gaan. ‘ff’ schrikken was het wel, ja. Gelukkig kwamen ze die zelfde avond weer terug (met Monty) maar om 3 uur in de ochtend was het toch weer mis: twee ambulances voor de deur. Verder wil ik er niet zo erg op in gaan.
Vrijdag ben ik met Freddie naar het ‘bos’ geweest. Was wel lekker, even mijn aandacht ergens anders aan besteden. Wel naar mijn Engelse les gegaan. Ondanks dat mijn vader(!!) had gezegd dat ik niet hoefde! Ik wilde zelf ook niet maar ik had niet zo veel keus…
Gelukkig kwamen ze na een hele zware dag/nacht, zaterdag aan het einde van de middag weer thuis.

Zaterdag:
Ik was vandaag heel de dag voor mezelf omdat Freddie naar opa en oma ging, heel de zaterdag en zondagochtend. Heerlijk! Niet zo heel veel gedaan: wat boodschappen gedaan, wat gewassen en verder heel de dag Netflix gekeken. Als avondeten hebben we wat Chinees gegeten en de X Factor. Kan officieel zeggen dat ik het een heel leuk programma vindt! Zeker de zondag uitzending; dan komen er artiesten optreden zoals: Sam Smith, One Direction en vele anderen. Ook moet ik iets anders opbiechten: ik ben stiekem fan geworden van One Direction. Sorry, kan er niks aan doen…
Zaterdagavond kon ik vanuit mijn slaapkamer raam het vuurwerk van Farnham park zien. Daar hadden ze een bonfire and vuurwerk, nog vanwege bonfire night. Dat hebben ze altijd (schijnbaar) de zaterdag na bonfire night.

Zondag:
Heb ik heerlijk tot (ongeveer) 10.30 uur geslapen! Dat was heel lang geleden dat ik tot zo laat heb geslapen. Hoofdreden: Freddie was er niet. Ik wordt in het weekend altijd wakker als hij wakker word en meestal slaap ik dan nog drie kwartier en word dan weer wakker en kan ik niet verder slapen dus dit was heerlijk.
De rest van de dag de rest van mijn kleding gewassen. Verder weer niks gedaan. Tennis gekeken (ATM Final World Tour, London), kamer opgeruimd (kan je trouwens nu niks meer van zien), foto’s op mijn laptop gezet en bij mijn vorige reisverslag gezet), een Engelse lunch op : scrambled eggs and bacon, en de MTV EMA’s in de avond.
Toen was het tijd om naar bed te gaan (11.30pm)… kon het natuurlijk wel verwachten: niet kunnen slapen. Wat logisch was want ik had heel de dag niks gedaan.

Maandag:
In de ochtend wilde ik het huis uit. Maar ik dacht dat het niet kon omdat Jo was weg en de schoonmaakster was er. Blijkbaar kon dat wel… goed, was toch niet zo heerlijk weer in de ochtend dus lekker gek weze doen met Monty. Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat ik blij ben dat hij weer thuis is. Ook al drinkt hij niet al te best.. (vandaag, woensdag best goed gedronken om 3 uur). Toen Monty op bed lag, ben ik een half uurtje naar de gym geweest. Even wat buikspieren, beenspieren en armspieren gedaan. Goed bezig geweest, al zeg ik zelf.
Maandag avond, met een glas wijn, mijn huiswerk gemaakt voor woensdag. Daarna geen idee. Waarschijnlijk tv gekeken, tennis denk ik.

Dinsdag:
Zoals elke dinsdag, ben ik naar de bieb gegaan met Monty. Om 11 uur hadden we 2 minuten stilte vanwege Remembrance day. Hierbij een link met wat deze dag inhoud. Mensen dragen voor deze dag al een paar weken een Poppy. Als je de tweede link aanklikt, zie je een zee van Poppy’s bij the tower of London. Heel indrukwekkend. Elke Poppy staat voor 1 gesneuvelde soldaat, van Engeland.
Tussen de middag heb ik heel even hardgelopen, ik wilde namelijk aan mijn presentatie werken voor 21 november, ja, de dag van de verjaardag mijn lieve opa :). Is gelukt; ik heb alles kunnen typen en alvast een power point gemaakt met foto’s van papa en Nadine’s foto’s.
Ook moet ik wat treurig melden: mijn vruchtenhagel en anijshagel zijn op…. Moge hun in vrede rusten…

http://nl.wikipedia.org/wiki/Remembrance_Day

https://www.google.co.uk/search?q=remembrance+day+tower+of+london&rlz=1C1KMZB_enNL586NL586&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=7W23ucnkI56xrM%253A%253BVoFCNYcnnsAMUM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.dailymail.co.uk%25252Fnews%25252Farticle-2753362%25252FThe-Red-Sea-Tide-red-poppies-continues-sweep-Tower-London-ahead-Armistice-Day-remembrance.html&source=iu&pf=m&fir=7W23ucnkI56xrM%253A%252CVoFCNYcnnsAMUM%252C_&usg=__8VSrobN3etQmes2x_htRvKuCeIk%3D&ved=0CEUQyjc&ei=f-VjVLW_GaXB7ga7jIGYCQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=7W23ucnkI56xrM%253A%3BVoFCNYcnnsAMUM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.dailymail.co.uk%252Fi%252Fpix%252F2014%252F09%252F12%252F1410516116218_Image_galleryImage_LONDON_ENGLAND_SEPTEMBER_.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dailymail.co.uk%252Fnews%252Farticle-2753362%252FThe-Red-Sea-Tide-red-poppies-continues-sweep-Tower-London-ahead-Armistice-Day-remembrance.html%3B962%3B633

woensdag:
vanochtend met de kids naar de gym geweest en daarna (zoals altijd) mezelf gehaast naar mijn Engelse les. Was wel goed, vooral als je weet dat je deze week maar 1x hoeft te gaan :D.
om drie uur was ik weer thuis en kon ik gelijk weer aan de slag. Eerst Monty de fles gegeven en die had hij bijna opgedronken (40cc over van de 210)!!! Daarna de kids (en mijzelf) klaar gemaakt om naar de pet shop te gaan. Freddie vindt het echt helemaal geweldig! Vooral de schattige ratjes, vissen, cavia’s en konijnen. Toen we thuis kwamen, nog even gespeeld en daarna ging ik hun eten klaarmaken: voor Freddie een beetje pasta die wij gister op hadden en voor Monty baby pasta. Ik zocht pesto voor Freddie’s pasta maar dat ging niet zoals ik had gepland: ik stootte mijn verkeerde knie (links) keihard tegen het keukenkastje en die is morgen echt blauw! Stom!!
Vanavond moest ik heel even oppassen. Jo and Dominic gingen naar de gym. Daarna gingen ze eten halen: kabab. Heerlijk maar wat zat ik vol daarna :P.
Wat ga ik de rest van de week doen:
Morgen van 8 tot 3 uur werken. Met BEIDE kids naar de playgroup. Om drie uur even naar de super om wat eten te kopen voor die avond: ga zins lange tijd weer koken:).
Verder inchecken voor vrijdag, wassen. Hopelijk kan ik het meeste wassen. En natuurlijk de laatste spulletjes in mijn koffertje doen.
Vrijdag vertrek ik (volgens mij) hier om een uurtje of 6!!!! Komt echt snel dichtbij. Ga wel mijn lieve kindjes missen (ja, mijn kindjes) en Jo and Dominic natuurlijk.
Ik zat heel erg te twijfelen om zondag als ik terug kom, naar London te gaan maar ga uiteindelijk toch. Ik wil echt even naar de Sting (kledingwinkel) om wat te shoppen :).

Ps. Ik kreeg de vraag van El of ik soms nog aan school denk:
Soms, meestal is het: wat heerlijk dat ik nu niet op school zit en al die stommen toetsen hoef te maken ;)

Voor nu dag!! Maar ik zie de meeste mensen die dit lezen, al overmorgen!!!! KAN NIET WACHTEN OM JULLIE TE ZIEN!!!!


XXXX LOVE YOU ALL!!!

  • 13 November 2014 - 07:19

    Ellen:


    Tot vrijdag!
    Xxx

  • 14 November 2014 - 00:37

    Mandy :

    Ik zie dat je drukke dagen heb maar wel echt zin en gezelligheid in je werk heb. Ik zie dat je weer thuiskomt voor even! Wanneer is het feest van je vader?? Zal wel even wennen zijn om weer Nederlands te praten. En als je terug gaat kan je geljjk je vruchten en anijs hagel meenemen! ! Heel veel plezier en misschien zie ik je nog!!

    Xxx
    Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 9697

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: