half term... - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu half term... - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

half term...

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Deze week is het half term, dat betekend voor veel au pairs hier dat de kinderen de hele dag thuis zijn.. Het enige verschil voor mij is dat ik geen school heb. Wat wel lekker is maar de week is alsnog vol gepland.
Veel leesplezier :) X

Woensdag:
Freddie slaapt al sinds een paar dagen beter. Jo heeft een consult met iemand gehad en tips gegeven hoe ze Freddie het best op bed kan leggen. Elke dag gaat het wat beter en ook onder de middag slaapt hij. Hij mag dan wel maar een half uurtje slapen, maar meer heeft hij ook niet nodig.
Vandaag zoals gewoonlijk de gym in de ochtend. Was wel een ochtend… Freddie heeft de gewoonte om Monty te irriteren om zo aandacht te krijgen. Zwaar irritant want Monty vind het niet leuk en ik ook niet. Ik probeer niet elke keer er wat van te zeggen, maar dat is moeilijk. Als Fru alleen is hij super! Je kunt gezellig met hem spelen en hij kan dan ook prima in zijn eentje spelen.
In de gym heb ik het ook maar een beetje proberen te laten gaan en niet elke keer: ‘Freddie, don’t do that’, of wat anders. Simpel omdat hij daar toch niet naar luistert. Proberen af te leiden werkt soms maar niet altijd.
In de gym gebleven tot 12. Toen kwam Jo en ging zij naar huis met de kids en ben ik naar school gegaan. Daar hebben we niet zo heel veel gedaan; een leestest, huiswerk nagekeken en naar een nieuwspresentatie geluisterd. De leestest heb ik op zich goed gedaan. Van de 40 vragen had ik er 32 goed. Om iets voor 3en was ik weer thuis en ben ik weer aan het werk gegaan tot 6.

Donderdag:
De ochtend was best oké. Freddie and Monty waren lief aan het spelen en Fru had super veel gegeten voor zijn ontbijt! Om iets na 9en zijn we weg gegaan van huis, op naar de playgroup. Zo leuk om te zien dat Monty nu echt overal naar toe aan het kruipen is. Hij is ook afgevallen in zijn gezicht. Als je hem zo ziet, zie je het eigenlijk niet maar als hij een muts opheeft, merk je het wel. ‘Normaal’ bleef het goed zitten maar nu draait het elke keer.
Thuis hebben we wat gegeten en nog even gespeeld in de playroom. Toen was het tijd om naar bed te gaan. Voor mij was het de eerste keer dat ik Freddie op bed ging leggen sinds een paar weken. Hij ging gewoon slapen. Het is een wonder!
Ik heb wat gegeten en toen de keuken schoongemaakt. Toen was het alweer tijd om Freddie wakker te maken.
We hebben gezellig gespeeld en liedjes gezongen in de playroom tot een uurtje of 3, toen kwam oma. Ik heb Monty wakker gemaakt en een fles gegeven. Toen het 4 uur was, was ik klaar met werken.
In de avond een paar uurtjes opgepast en lekker tennis (abno-ambro toernooi op tv) en schaatsen (op mijn laptop) gekeken.

Vrijdag/zaterdag:
Vandaag was lekker relaxt. Rond een uurtje of 8 wakker maar tot 9 uur in bed gebleven. Lekker een boek gelezen en toen gaan ontbijten. Ik had de hele dag het huis voor me zelf dus dat was op zich wel lekker. Om een uurtje of 11 kwamen Isa and Pien. Hun gingen even kijken wat ik die avond zou aantrekken :).
Toen hun weg waren, om half 1, heb ik even geluncht en toen gewacht tot de regen minder werd. Op een gegeven moment maar gewoon gegaan. Cadeautjes gekocht voor de meiden voor Valentijn. Toen weer naar huis, daar kwam ik er achter dat ik nog een present moest kopen voor Dominic. Moet ik maandag maar even doen, echt geen idee wat ik voor hem moet kopen. Misschien koop ik wel gewoon een kaart en nodig ik hem (and Jo) uit voor avondeten (zonder de kids). Weet anders ook niet wat…
Toen ik thuis kwam, heb ik een douche genomen en toen ben ik Isa gaan ophalen, en daarna naar Pien te gaan.
We hebben een super leuke avond gehad! Eerst hebben we wat gedronken(ik had rum met cola, was best lekker :p) en ondertussen haren and make-up gedaan. Om een uurtje of half 11 de trein naar Guildford gepakt en toen PARTY! Was super gezellig en we hebben zelfs nog gedanst.
Ik ben niet echt van het dansen maar na een paar shots gaat alles makkelijker en spontaner ;). In totaal hebben we tussen de 10 en 15 shots op. Was super lekker, en gaan we zeker vaker doen…..
Om half 3 had ik het echt gehad en waren me hakken mijn voeten echt aan het killen dus gingen we opzoek naar een taxi. Je hebt plekken waar er veel zijn en dus ook dronken mensen. Toen wij er kwamen, werd er net een jongen aangehouden door de politie. Zag er best eng uit… had namelijk zulke dingen alleen op tv gezien en dat is toch anders. Terwijl we stonden te wachten, nog met wat jongens gepraat en toen we weg gingen moesten ze natuurlijk nog een knuffel geven XD.
Goed, om 4 uur lag ik eindelijk in bed en werd ik rond 9 uur weer wakker. Tot kwart voor 12 in bed gelegen en om 12 ben ik gaan werken.
Was wel een relaxt dagje met de kids en ik voelde me helemaal niet beroerd, wel moe maar dat mag wel.
In de avond de kids op bed gelegd en toen lekker Netflix gekeken. Rond 11 ben ik gaan slapen

Zondag:
Was ik ‘normale’ tijd wakker: rond 9 uur. Wel tot half 11 in bed gelegen, lekker mijn boek gelezen. Toen heb ik ontbeten en lekker in mijn kamer gerommeld. Om iets na 12en ben ik naar town gelopen, even wat kaarten gekocht en toen naar Nero’s gegaan. Pien, Isa en ik hadden voor elkaar Valentijn cadeautjes gekocht en vandaag zouden we ze geven. Was leuk en gezellig. Om iets na half 2 ging Pien weg en heb ik samen met Isa in town rondgelopen en toen zijn we naar mijn huis gelopen. Daar heerlijk met onze gezichten in de zon gezeten. Was heerlijk!
Daarna heb ik een heerlijke douche genomen en tv gekeken.

Maandag:
Vandaag de normale dingen gedaan toen Monty op bed lag: wassen (in totaal 4 wassen gedraaid, alleen van de kids), keuken opgeruimd en de playroom opgeruimd. Niet naar de playgroup gegaan waar we vorige week naar toe zijn gegaan. Simpel weg omdat dat deze week niet doorgaat vanwege half term. De meeste playgroups gaan dan niet door. Dus zijn we naar softplay gegaan bij Sainsbury’s. Was super druk (vanwege half term), moest zelfs 10 minuten wachten voordat ik naar binnen konden. Daar een uur gebleven, toen naar huis gegaan en Moo eten gegeven. Om 1 uur op bed gelegd en toen zat mijn ochtend er al weer op. Het is vandaag trouwens geen lekker weer :(. Veel regen, vooral in de middag kwam het met bakken eruit. In de middag lekker binnen gebleven en nog even wat gemaakt met Monty voor Dominic, want die is vandaag jarig.
Om iets voor vijven kwamen ‘opa en oma’ and Dominics zus met haar kind. Ik ben naar boven gegaan om 5 uur, was weggelegd van de kids en toen een heerlijke douche gepakt.
In de avond heb ik de restjes van het avond eten van gister op, met een glas bubbels :p. nog even Netflix gekeken en toen rond 10 uur naar bed gegaan. Ik had trouwens sinds lange tijd weer super veel pijn in me benen. Soort van groeipijn, wat ik ook altijd had de dag na paardrijden op een woensdag. Niks ingenomen want ik ging toch naar bed.

Dinsdag:
Vandaag was het super lekker weer! Was ik echt wel even aan toe, aan de zon. Heerlijk weer om buiten te zijn en dat hebben we gedaan vandaag! Eerst zoals gewoonlijk naar de bieb gegaan om liedjes te zingen. Ik blijf het maar herhalen maar ik vind het zo leuk dat Moo nu kruipt. Hij was vandaag ook super vrolijk dus dat maakt mijn dag nog leuker.
Hij wilde onder de middag niet zijn boterham eten dus met elk hapje brood, ging er een stukje banaan bij. Boterham helemaal op XD.
In de middag zijn we lekker naar het park gegaan en hebben we daar gespeeld. Hij vond de schommel vandaag helemaal leuk.
Nog een half uurtje thuis gespeeld en toen zat mijn dag er al weer op.
Vanavond heb ik weer gekookt sinds lange tijd. Was wel lekker :p. Jo and Dominic vonden het lekker dus dat is het belangrijkste.
Vanavond niet naar de gym geweest, ga ik morgen doen na werk; ben om 3 uur klaar en dan ga ik met Isa and Jacopo naar de gym….

Dat was het alweer voor deze week.
Om je vraag nog even te beantwoorden Ellen(dus geen tweede au pair jaar ergens anders op de wereld?): het ligt er heel erg aan of er werk te vinden is in de kinderopvang in Nederland.. als dat het geval is, dan ga ik in de kinderopvang werken en anders ga ik heel waarschijnlijk nog een jaar als au pair werken.
Ik weet ook wel dat iedereen de ‘oude’ Tamara leuk en niks mee aan de hand was, maar ik voel me gewoon een stuk beter en zekerder… god, wat klinkt dat oud en wijs :p.

Goed, nog even een opsomming voor de rest van de week:
-woensdag avond ? ik ga ‘uit’ maar wat en waar geen idee, ik zie het wel.
-donderdag werken van 8-4 en daarna ?
-vrijdag vrij! Waarschijnlijk zwemmen. Verder niks.
-zaterdag werken van 8-2 en daarna vrij. In de avond oppassen.
-zondag: Oxford!!! Zin in! Samen met Pien, Isa and Jacopo.

  • 18 Februari 2015 - 15:07

    Ageeth:

    Ik weet niet wat ik lees: Tamara flink aan het stappen. Moet niet gekker worden. Maar geniet ervan kind. Gezellig met de groep op stap.
    Fijn dat Freddie beter gaat slapen, want daar wordt je toch wel een beetje moedeloos van.

    dikke xxxx van je mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 9696

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: