nieuw reisverslag!! - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu nieuw reisverslag!! - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

nieuw reisverslag!!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

14 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Hallo, alweer een week voorbij.. gaat toch zo snel :).
Ten eerste wil ik melissa nog even succes wensen met de laatste loodjes voor haar toetsweek: JE KUNT HET !! XXX
Verder: veel leesplezier.

Donderdag:
Ik werd pas om 7.50 uur wakker gemaakt door Jo. Ik had blijkbaar niet mijn geluid aangezet op mijn IPod……. Goed, ik had alles gedaan in 10 minuten. Behalve niet mijn tanden gepoetst. Maar goed. Tot half 10 was het een beetje stressen. Het regende pijpenstelen en de buggy lag in de auto. Ik op mijn sloffen (heel verstandig, kuch) de buggy uit de auto halen. Voeten natuurlijk nat -_-. Kids klaargemaakt en toen naar de playgroup gegaan. 1 hand de buggy de duwt en in mijn andere hand mijn paraplu. Was super zwaar. Ik had echt het idee dat me hand er af ging vallen.
Toen ik daar was, heb ik mijn telefoon aan gezet en even gepraat met Mandy. Altijd fijn om met haar te praten. We begrijpen elkaar zo goed, aan een half woord genoeg, kan je zeggen.
Ook had ik met Jacopo en Pien gepraat. Zij gaat mee vanmiddag :).
Goed, toen we naar huis liepen, was het gelukkig droog. Even snel twee broden gekocht en toen naar huis gegaan. Daar de kids eten gegeven en op bed gelegd.
Toen ben ik naar Nero’s gelopen, even wat te eten gekocht en wat te drinken. Toen hoefde ik maar even te wachten op Jacopo and Pien. Zo aardige jongen. Zo jammer dat hij een vriendin heeft….
Om half 3 ben ik weer naar huis gegaan omdat ik moest werken. Thuis in de playroom gespeeld tot 5 uur en toen was ik klaar voor vandaag.

Vrijdag:
Ik had mijn wekker voor de zekerheid 5 minuten eerder gezet en mijn muziek hard gezet. Het werkte nog gewoon :). Dus ik was iets voor 8en beneden. ontbijt klaargemaakt voor de kids. Monty is weer(nog steeds) aan het tanden. Dus hij eet niet zo veel; bevroren mango en wat banaan. Freddie heeft zijn hele boterham op! Dat is heel wat. Toen hebben hun gespeeld tot iets voor 10en en heb ik alles klaargemaakt voor de ochtend, ook mijn lunch voor onder de middag.
Het was zo relaxend. Zo lekker. Ik vond het niet erg om vanochtend te werken.
We zijn naar ‘music with mummys’ geweest. Was leuk. De kids (eigenlijk alleen Freddie) kan muziek maken en andere dingen doen dus dat is leuk voor hem.
Om half 12 was dat afgelopen, ben ik naar een park dichtbij gegaan en gewacht op Jo. Toen ben ik naar school gelopen en daar tot half 3 gebleven.
Toen ben ik met Pien een stukje meegelopen. Zij had met Jacopo afgesproken maar ik kon niet, want ik moest werken. Toen ik thuis was, heb ik snel wat anders aan gedaan en zijn we tot een uurtje of 5 in de playroom gebleven. Toen heb ik de kids eten gegeven en een toetje gegeven (custard met banaan). Om iets na 5en kwam Dominic thuis en heeft hij na het eten met de kids gespeeld, zodat ik de keuken kon opruimen.
Toen ik om 6 uur klaar was, ben ik wat programma’s terug gaan kijken. Als avond hadden we een pei en wat peentjes. Was super lekker. Na het eten zijn Jo en Dominic naar de woonkamer gegaan en ik ben in de keuken nog wat gaan kijken op mijn laptop.

Zaterdag:
Moest ik gewoon werken in de ochtend. Deze ochtend was ook weer zonder stress. Het helpt echt dat Monty niet om 9 uur naar bed hoeft maar gewoon beneden kan blijven. Monty werd om 8 uur naar beneden gebracht en Freddie bleef nog even boven. Monty eten gegeven. Hij had weer bijna een hele boterham op dus dat was goed. Ondertussen een boterham voor Freddie gemaakt en een fles gevuld met water voor Monty. Rond half 9 was Freddie beneden met Dominic. Het was wel even lekker dat hij zich met Freddie bemoeide, zo kon ik kleding pakken voor Monty en dingen klaar maken voor de buggy. Zo konden we rond 9 uur naar de gym gaan.
Natuurlijk waaide en regende het, zo kon ik dus geen paraplu meenemen. Mijn jas is op sommige plekken niet meer waterdicht dus was mijn trui op sommige plekken nat. De gym was super druk. Waarschijnlijk omdat het regende.
Ik was wel een soort van blij dat Moo was gaan slapen, zo kon ik me even volledig concentreren op Freddie. Hij is zo leuk als je alleen met hem bent, een ander kind is het dan. Goed, iets voor 10en werd Monty wakker en hebben we gezellig even gezeten. Ik heb gezeten en Monty heeft eigenlijk de hele tijd gestaan. Ben benieuwd wanneer hij gaat lopen. Voor sommige dingen zou het heerlijk zijn als hij kon lopen maar in huis wordt het een drama ;). Om iets voor half 11, heb ik Monty weer in de buggy gedaan en zijn we in de gym gaan zitten om hem de fles te geven. Toen zijn we naar huis gelopen.
Thuis hebben ze lief gespeeld. Freddie niet echt, hij wilde een kinderprogramma kijken ipv spelen. Dat vond ik goed, zo kon ik op me gemak alles uit de buggy halen en hun lunch maken. Ze hadden allebei voor dat we gingen eten, stukjes banaan op.
Als lunch hadden ze beide een boterham met Philadelphia. Freddie een dubbele boterham, Monty 1 boterham. Freddie heeft alles opgegeten, behalve de korst (TOP) en Monty bijna alles (OOK TOP). Freddie wilde na het eten ook nog steeds tv kijken. Monty was in zijn auto aan het spelen en ik was mijn eigen lunch aan het maken: banaan en een appel. Freddie wilde nog meer fruit (waar is de oude Freddie???).
Iets voor 1en ben ik met de kids naar boven gegaan en heb ik ze op bed gelegd.
Om 14.15 ben ik naar de boekenwinkel gelopen en mijn boek opgehaald. Toen ben ik naar Nero’s gegaan want ik zou een Duitse au pair ontmoeten. We hebben het een uur uitgehouden. Het was een beetje ongemakkelijk. Ik probeerde het gesprek een beetje op gang te houden maar zij gaf elke keer antwoorden waar ik niks mee kon. Goed, ik was rond half 5 thuis. Toen heb ik een douche gepakt en ben ik beneden gaan lezen met de voetbal aan.
Om iets na 6en kwamen de andere weer thuis. Ze hadden een pizza voor mij gekocht want ik ging rond half 8 naar Pien (ik werd gebracht) en hun gingen wat anders eten.
Om kwart over 7 ging ik naar boven om mezelf klaar te maken.
Die avond was super gezellig. We hadden wijn, WKD, knoflookbrood, popcorn en films.
Toen we allebei moe waren(11 uur), ben ik naar huis gegaan. Mijn ogen deden zo zeer, ze waren ook helemaal rood. Waarschijnlijk een allergische reactie op de katten…
Toen ik thuis was (11.30) heb ik snel alles gedaan en een allergie pil ingenomen, toen ben ik gaan slapen.

Zondag:
Werd ik om iets voor 9en wakker -_-. Ik nog 10 minuten in bed blijven liggen want ik kreeg 1 oog ook niet open. Ik keek in de spiegel want ik had het idee dat 1 oog dik was, was gelukkig niet zo. Toen ben ik naar beneden gegaan en heb ik wat gegeten. Lekker een stukje ontbijtkoek erbij genomen. Heerlijk!
Na mijn ontbijt heb ik nog wat gelezen in bed en toen heb ik mezelf aangekleed. Toen heb ik mezelf geïnstalleerd beneden op de bank en ben ik schaatsen gaan kijken.
Ik heb trouwens vanochtend pas mijn derde tandpasta open gemaakt en ik ben nog niet begonnen aan mijn derde shampoo, wat ik best goed vind. De rest van de ochtend heb ik in mijn bed gezeten. Om 12 uur ben ik naar beneden gegaan en heb ik in de woonkamer, op mijn laptop, schaatsen gekeken. Om een uurtje of 2 kwamen de opa en oma op bezoek. We hebben uitgebreid met hun geluncht.
Toen we klaar waren met lunchen, heb ik nog even schaatsen gekeken en toen kwam Pien.
We hebben een film gekeken. Die was best grappig maar ook soms eng vanwege de vele spinnen (niet voor jou geschikt, Melissa). Om een uurtje of 5 ging ze weg. Ik heb eigenlijk de rest van de avond een serie afgekeken. Als avondeten heb ik tomatensoep op.

Maandag:
Vanochtend was wel oké, veel wind en miezer regen. Monty was vandaag gezellig aan het ‘praten’. Bijna een hele boterham op dus dat is goed. Hij was om 7 uur wakker dus kon hij gewoon hij om 9 uur naar bed. Soms kan je niet zo goed dingen doen omdat hij: dingen probeert open te maken en in de weg loopt. Maar goed, zolang hij happy is, ben ik dat ook. Ik heb, toen hij op bed lag, de keuken aan kant gemaakt, was opgevouwen, twee wassen gewassen. Toen Monty wakker was, heeft hij nog even rond geracet in zijn auto. Om half 11 zijn fles gegeven. Toen zijn we naar de zelfde playgroup gegaan. Hij heeft daar zijn eerste stapje gezet!! Zo lief om te zien :).
Verder had hij het super naar zijn zin. Had de aandacht van een paar meisjes dus dat is altijd leuk ;). Toen we thuis kwamen, heb ik zijn lunch opgewarmd en hem eten gegeven. Om 1 uur heb ik hem op bed gelegd.
Tussen de middag heb ik heerlijk met de tv aan(muziek), mijn nieuwe boek gelezen. Na een tijdje kreeg ik echt zware ogen. Dat heb ik wel vaker als ik een boek lees. Dus ik heb gewoon even lekker mijn ogen dichtgedaan.
Om 3 uur heb ik Moo uit bed gehaald en hebben we de rest van de middag lekker in playroom doorgebracht. Hij heeft toen veel meer gelopen aan mijn handen :D.
Na het werken heb ik een douche gepakt en heb ik even geholpen om de kids klaar te maken voor bed want Jo was alleen. Als avondeten hadden we een 388 calorieën maaltijd op. Was lekker en had een gevuld gevoel erna dus dat is goed.

Dinsdag:
Vanochtend, na dat ik Moo eten had gegeven, heb ik hem in de playroom gezet zodat ik alles kon doen voordat hij naar bed ging. Zo veel makkelijker dan dat hij in zijn auto zit. Ik de keuken weer aan kant gemaakt en toen heb ik Monty’s ‘bed’ verplaats naar Freddie’s kamer. Toen Monty op bed lag, heb ik al zijn normale kleding uitgezocht, alles uitgezocht en alles weer opgeruimd. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat het weer een rommel is. Nadat ik dat had gedaan, heb ik een fles klaargemaakt en de buggy klaargemaakt. Om 10 uur heb ik hem wakker gemaakt en heb ik hem aangekleed om weg te gaan.
De bieb was super druk! Het leek wel of alle moeders van Farnham er waren. Ik was er gelukkig op tijd (ik moest Moo nog zijn fles geven), zodat ik nog een stoel had.
Na de bieb moest ik nog wat kopen bij de Lidl en toen zijn we naar huis gegaan. Monty eten gegeven en ik heb ondertussen de boodschappen opgeruimd. Om 1 uur hem op bed gelegd en toen kwam Jo weer terug. We hebben samen wat gegeten.
Om iets na half 2 ben ik naar Nero’s gelopen want ik had met Jacopo afgesproken. Hij heeft wat gedronken terwijl we hebben gesproken. Toen zijn we naar de gym gelopen en heeft hij wat informatie gevraagd. Toen zijn we een stukje naar town gelopen en toen ben ik naar huis gelopen.
Van 3.15 uur tot 5.15 uur gewerkt. Toen ben ik naar de gym gegaan. Was wel oké. 100 calorieën verbrand met 15 minuten hardlopen en lopen. Toen nog even wat aan mijn armen gedaan en toen naar huis gegaan.

Woensdag:
Vanochtend ging het wel lekker. Om iets voor 8en was ik beneden en heb ik Monty verder eten gegeven. Freddie was al rond half 8 beneden en heeft toen samen met Dominic wat gegeten. Maar hij had, zoals gewoonlijk, wat overgelaten. Dat heeft hij opgegeten en ondertussen was Jo weer weg gegaan(lang verhaal). En was ik dus alleen. Ondertussen even een lunch voor de kids gemaakt.
Freddie was heel de dag een engel. Ik zal even uitleggen waarom: vanochtend heeft hij zich gewoon super gedragen. Geen wolkje aan de lucht. Lief spelen met Monty en alles netjes vragen (ook om knuffels, wat ik helemaal niet erg vind.), goed eten.
Toen we naar de gym gingen, heeft hij heel de weg gelopen!!! Ik was super blij en verbaast. Meestal is het dat hij na een paar meter weer in de buggy wilt.
Lekker een uurtje gespeeld at the gym en toen was het alweer 12 uur. Onderweg naar school heb ik een boterham gegeten.
Om iets na 3en was ik weer thuis en hebben we tot iets voor 5 uur in de playroom gespeeld. Allebei hebben ze super goed gegeten (weer verbaast over Fru) en na het eten hebben Fru en ik de playroom even opgeruimd.
Na het werk hebben Jo en ik ‘even’ hardgelopen. Totaal 6.3 kilometer gelopen. Was super zwaar maar ik ben tros op mezelf. Waarschijnlijk doet alles zeer morgen -_-.
Toen wat gegeten en een heerlijke warme douche genomen.

Even nog vertellen wat ik voor de rest ga doen en dan is het alweer klaar voor deze week:
Donderdag werken van 9-4.
Vrijdag vrij, school en met Pien en Jacopo wat drinken en bespreken wat we willen doen in Bath zondag.
Zaterdagochtend werken.
Zondag een dag naar de plaats Bath.


  • 14 Januari 2015 - 22:18

    El:

    Leuk! Weer een verslag. Morgen lezen!

    XXX El

  • 15 Januari 2015 - 02:33

    Mandy:

    Heey tamara,
    Altijd leuk om jou verslagen te lezen!! Altijd druk met van alles zo te lezen! ! Je bent sportief bezig zeg, doe je dat vaker? ? Wat is bath voor een plaatsje? En zo te lezen is die jacopo een leuke jongen???!! Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag in dat verre dorpje van je!!! Xxx

  • 25 Januari 2015 - 18:24

    Tant Jannie:

    Hoi Tamara zo weer even bij gelezen, wat heb je het lekker druk maar wel leuk, heeeeeeeeeeeeee maar ik ben wel trots ,dat je lekker aan het loopen ben goed hoor, zo je zus in ook van huis. wat zullen ze het stil vinden, maar wel leuk he, Groetjes Tante Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 9706

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: