9 weken - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 9 weken - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Tamara Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

9 weken

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Donderdag:
Vandaag met de kids zoals gewoonlijk naar de playgroup gegaan. Thuis eten klaargemaakt en daarna op bed gelegd. Ik werkte vandaag tot drie, zodat ik na het werken nog even kon hardlopen, in het licht. Wil namelijk niet in het park hardlopen als het donker is. Toen de kids sliepen, heb ik even een was van hun gedraaid en de keuken opgeruimd, had daar namelijk vanochtend geen tijd voor.
Pas om 2 uur samen met Jo geluncht, op het moment dat ik wilde gaan eten, werden Freddie en Monty wakker. Dus eerst hun uit bed gehaald en toen gezellig met z’n viertjes aan tafel gezeten. Om half 4 ging ik naar boven en mezelf klaarmaken voor het hardlopen. Het was gelukkig niet zo koud als vanochtend dus hoefde ik niet mijn muts op te zetten XD.
Ik ben echt hard aan het twijfelen of ik ga stoppen met hardlopen….
Heb het idee dat ik niet veel verder kom, dan dat ik dat in het begin had.. het gaat goed, zolang als ik bergafwaarts ga, maar omhoog, de heuvels op, kom ik gewoon niet ver.. het is vooral demotiverend….
Toen ik thuis was, even kaartjes besteld voor de film van vrijdag. Daarna even een heerlijke warme douche genomen. Vanavond alleen eten, Jo and Dominic gaan op baby bezoek en dat betekent: oppassen! Dat is al even geleden.
Proberen me huiswerk te maken maar was moe en had echt geen concentratie. Wel wat gemaakt en ook nog even een keer me presentatie geoefend…
Op tijd naar bed gegaan (21.00 uur).

Vrijdag:
Was ik best vroeg wakker… waarschijnlijk door de zenuwen vanwege mijn presentatie.
Eerst ontbeten en toen ging ik opa bellen. Wat schijnt: ik kan met mijn nieuwe mobiel niet buiten de UK bellen… ging ik vragen of ik met de vaste lijn mocht bellen schijnt dat belachelijk duur te zijn, als je buiten de UK belt… toen maar een mailtje gestuurd.
Om kwart voor 12 relax gaan lopen naar mijn Engelse les. Eerst het huiswerk na gekeken en toen was het zo ver, ik ging mijn presentatie geven. Ik was super nerveus, al heel de ochtend. Toch ging het best goed. Voor de mensen die het nog niet wisten, ik ging het over mijn geweldige vakantie Zuid Afrika houden. Gelukkig ging mijn speech de 14de veel beter :P.
Nadat ik mijn presentatie had gedaan, moest Pien. Die hield het over sinterklaas en had kruidnoten en choco kruidnoten bij zich. De rest van de les met nog een paar andere kruidnoten gegeten :P.
Na de les zijn we eerst naar huis gegaan, en toen naar mijn huis. Toen nog even naar de supermarkt voor wat lekkers voor bij de film.
De film was GEWELDIG!!! Zo veel beter dan het boek, kan ook niet anders want dat was gewoon slecht.
Na de film zijn we naar het treinstation gelopen en de trein naar huis genomen (lees 1 halte verder). De trein ging om 20.21 en om 20.30 waren we weer in Farnham.
Toen ‘snel’ naar huis gelopen en mijn koffertje klaar gemaakt voor zaterdagavond. Uiteindelijk lag ik om 22.00 (±) in bed.

Zaterdag:
Om 4.40 ging mijn wekker…. Ik had best even moeite om wakker te worden, wat best logisch is. Aangekleed, laatste spulletjes in mijn koffertje gedaan en naar beneden gegaan. Ging erg vlot. Om iets na 5.15 zat iedereen in de auto op weg naar het vliegveld.
Het is echt niet normaal hoeveel controles je hebt, voordat je in het vliegtuig stapt. Toen ik naar Nederland had ik dat helemaal niet. Wat ik best gek vond want we hadden nu een binnenlandse vlucht. We vlogen vanaf terminal 5, wat alleen vliegt met British Airways. Enorm!
In het vliegtuig hadden we een hele rij voor ons zelf (2x 3 stoelen). Dominic zat met Freddie op 1 rij en Jo, Monty en ik op de andere rij. Volgens mij hadden ze net nieuwe stoelen/bekleding want het zag er allemaal heel nieuw uit.
Aangekomen in Newcastle werden we opgehaald door de moeder van het kindje wat gedoopt werd (Vriendin van Jo).
Waar hun wonen is het niet normaal groot! Denk als je niet weet waar je heen moet in dat huis, dat je verdwaald :P.
Tot een uurtje of half 1 met de kids gespeeld en toen was het tijd om mijzelf klaar te maken voor de doop, of dacht dat want eerst hadden we champagne met een lopend lunch buffet. Heel chic! Om een uurtje of 3.50 uur gingen we naar de kerk. Was een mooie dienst. Er was zelf een klein koortje :O. Na de dienst gingen we weer terug naar hun huis en kon het feest beginnen!
Ze hadden een mega tent in de tuin gezet. Zal even opnoemen wat er allemaal inzat:
-bar (natuurlijk)
-vuurtje om marshmallows te roosten (duh)
-een soort van clown, ballonnen in verschillende figuren maken.
-schmink personen.
-later was er ook een band.
(natuurlijk was er ook veel snoep, pizza en chips. En cake, heel veel. Ze hadden een taart voor het kindje gemaakt.)
Het feest duurde tot 1 uur maar ik hoorde zondag dat er mensen door waren gegaan tot 5 uur (!!!!!).
Ikzelf was al klaar om 6 uur. Ik ging die avond oppassen. Ik heb, samen met hun au pair, wat gegeten en de X Factor gekeken (ja, ben daar echt aan verslaafd) en ben daarna naar bed gegaan. Het was zo verschrikkelijk koud. Het is een oud huis en denk niet dat het zo goed geïsoleerd is. Om 10 uur lag ik op bed en ben ik als een blok in slaap gevallen.

Zondag:
Was rond 5 uur wakker. Ik hoorde Freddie en Monty lekker (keihard) huilen. We sliepen met z’n vijven in een grote kamer, Freddie in de badkamer, Monty op de grond en ik in een aparte kamer in de kamer (snap je het nog?). Freddie heeft een paar keer geprobeerd om in mijn kamer te komen (gelukkig niet gelukt ;) ).
Toen Jo, Monty en Freddie naar beneden gingen, rond een uurtje of half 9 ging ik naar de badkamer en daarna omkleden. Heel even naar beneden gegaan. Er lagen overal mensen te slapen: playroom, bank en nog een paar plekken. Erg grappig om te zien. Ook zo leuk als ze wakker worden met een kater (hahaha, lekker gemeen).
Om een uurtje of 10 een broodje gegeten en toen weer lekker naar boven gegaan en mijn boek gelezen totdat we naar het vliegveld gingen.
Mensen uit Newcastle praten echt met zo’n grappig accent.. soms is het moeilijk om ze te verstaan omdat ze met een heel erg accent praten.
Het duurde echt lang voordat we vlogen. Ik dacht dat we rond de middag vlogen maar we vlogen pas rond 4en.
Toen we (eindelijk) thuis waren, heb ik snel een douche genomen en toen hebben we wat makkelijks gegeten. Daarna was het (zoals gewoonlijk) tijd voor de tweede X Factor. Op zondag heb je altijd de uitslag en deze week was er al groep op zaterdag weggegaan en vanavond moest er nog iemand weg :O gelukkig ging de goede (lees slecht maar mensen vonden hem leuk) vanavond weg.
Na de X Factor alvast wat spulletjes opgeruimd en daarna heerlijk me bed ingedoken :).

Maandag:
Vandaag was mijn lieve ‘kleine zusje’ jarig! Alweer 18 jaartjes jong… gelukkig nog lang niet volwassen Xd. Vandaag mocht ze eindelijk mijn cadeau openmaken. Twee boeken en een kaart, in een tasje van de M&M winkel :).
Het was vanochtend wel even moeilijk om op te staan maar het is toch gelukt!
Vanochtend toen Monty op bed lag, heb ik 2 wassen van de kids gedraaid en de playroom opgeruimd. Ook even een lijstje gemaakt met wat boodschappen. Nadat Monty wakker was en ik hem een fles had gegeven, zijn we eerst naar het park geweest om te schommelen en daarna zijn we naar de Lidl gelopen.
Thuis wat gegeten en toen was het alweer 1 uur. Toen heb ik zelf wat gegeten en mijn huiswerk gemaakt. Verder niet zo heel veel gedaan.
Toen ik Monty uit bed had gehaald, heb ik hem een fles gegeven en zijn we gaan wandelen in het park. Het is al heel de dag zo koud :O. niet normaal, had volgens mij ook een beetje gevroren vannacht. Jo had gevraagd of ik tot 6 wilde werken en dan morgen een uurtje later beginnen; mij hoor je niet klagen :P.
Om een uurtje of half 6, kwart voor 6 kwam ze weer thuis, met Freddie. Toen heb ik al hun was opgevouwen en ben ik daarna naar boven gegaan.
Voor het eten heb ik mijn eigen (eerste) lading was opgevouwen en de rest van mijn kamer. Toen gegeten: wraps met kip, paprika, peen en uien. Was erg lekker. Na het eten samen met Jo een lijstje gemaakt met wat we allemaal moesten bestellen qua boodschappen. Toen weer naar boven gegaan en de rest van mijn kamer opgeruimd. Ben benieuwd hoelang ik het deze keer vol houd. Ook de andere landing was opgevouwen en opgeborgen. Daarna nog even lekker achter me laptop gezeten.

Dinsdag:
Vanochtend was lekker relaxt. Ik hoefde pas om 9 uur te beginnen dus mijn wekker ging pas om half 8. Lekker gedoucht en rustig ontbeten. Was voor 9 uur weer beneden om de boodschappen op te ruimen en de vaatwasser uit te ruimen.
Ik wilde vandaag met Monty naar de groep gaan waar we vorige week heen waren gegaan maar het regende super dus zijn we lekker binnen gebleven en hebben we gespeeld in de playroom.
Hopelijk blijft het droog en kunnen we vanmiddag (als hij goed is ingepakt) lekker een frisse neus halen :).
Vanmiddag een eeuwigheid over gedaan om Monty zijn fles te geven. Toen hij die eindelijk ophad, ging ik hem, en mezelf, klaarmaken om een wandeling te maken. Goed ingepakt want het was nog steeds koud. Toen we helemaal klaar waren, en naar buiten gingen, begon het (natuurlijk) te regenen. gelukkig had ik een raincover bij me (is van plastic, kan je over de buggy doen en dan blijven de kids droog). 20 minuutjes gelopen en toen weer naar huis.
Thuis nog even gespeeld en toen voor Monty eten klaargemaakt (lees opgewarmd).
Daarna was ik alweer klaar en ben ik lekker netflix gaan kijken.
Als avond eten hebben we chicken kiev, ham kaas op met wat patatjes. Was erg lekker. Daarna ben ik voetbal gaan kijken met een glas rode wijn.

Woensdag:
Vanochtend de gewone dingetjes gedaan, flessen, alles in de vaatwasser gezet, Monty eten gegeven, op bed gelegd. Toen hij op bed lag, nog wat boekjes gelezen met Freddie en toen de buggy klaargemaakt en een tosti klaargemaakt voor mezelf voor lunch.
Toen Monty wakker was, fles gegeven, kids klaar gemaakt om naar de gym te gaan.
Daar een uurtje () gespeeld, iedereen weer klaargemaakt om naar huis te gaan. Meestal komt Jo naar de gym maar die was niet helemaal lekker dus ging ik eerst naar huis, om vervolgens weer naar mijn Engelse les te gaan.
Daar van 12.30 tot 14.30 gebleven. Moet beslissen of ik nog een term ga doen of ik er mee stop… lastige keuze maar kom er wel uit met wat hulp van thuis en hier :).
Vanmiddag gewerkt van 3 tot 6. We zijn lekker binnen gebleven. Had niet zo veel zin om naar buiten te gaan (again) met deze kou. Dus hebben we lekker op de muziek gedanst. Hij luistert zo goed sinds we met de stickers zijn begonnen, ook op het kinderdagverblijf is hij super ‘braaf’. Na het eten heb ik geprobeerd Freddie een Nederlands boekje voor te lezen. Maar helaas, had niet meer zo heel veel concentratie (wat logisch is) … gaan het gewoon een andere keer proberen. Heb hem trouwens wel Nederlandse woorden geleerd, zo grappig XD.
Vanavond niet zo heel veel doen (zoals gewoonlijk). Lekker op tijd op bed.
Als avondeten hebben we pasta op en als toetje apple crumble en curstard :)
En….. mijn kamer is nog steeds opgeruimd :O vind het echt knap van mezelf.

Even antwoord geven op de vraag van Ellen:
Er lopen veel honden rond in Farnham. Ik zie ze eigenlijk alleen in het park en in de petstore, heel grappig. Je ziet verschillende, van mega groot tot mega klein.
Jo and Dominic hadden vroeger een hondje, maar die is overleden.

Nog even vertellen wat ik de rest van de week ga doen en dan is deze blog alweer klaar :)!
-Donderdag:
Met de kids naar de playgroup.
Onder de middag aan mijn volgende presentatie werken.
Huiswerk maken.
Na het werk wat drinken met een andere au pair, Carmen.
-Vrijdag:
Vrij zijn.
Naar mijn Engelse les.
Misschien wat drinken met Pien.
-Zaterdag/zondag:
Werken tot 1.
Naar de gym.
Bed verschonen.
Stofzuigen.
Waarschijnlijk hardlopen.
Huiswerk maken.
Aan mijn presentatie werken.


xxxx tot volgende week!!!

  • 26 November 2014 - 21:56

    Melissa:

    Wat bedoel je met (lees 1 halte verder) (lees opgewarmd)

  • 26 November 2014 - 22:42

    Ron:

    Hoi lieverd,

    Ben ik een keer de eerste! (dacht ik, ik zie net al een reactie van Melissa). Wat? Stoppen met hard lopen???? Niet doen hoor! Gewoon door gaan, en niet één, maar twee keer per week, dat helpt. En zo zonde van wat je nu hebt opgebouwd, dat gooi je anders zo maar weer weg. Dus mensen: steun Tamara en moedig haar aan door te gaan! Doen!!!

    Kus, pap

  • 26 November 2014 - 22:57

    Ageeth:

    Ik steun je paps, zeker niet opgeven hoor. Even doorzetten dan komt het gevoel weer. Misschien ook even denken aan kleding die strakker gaat zitten enzo.
    dikke kus van je mams

  • 27 November 2014 - 11:26

    Tante Jannie:

    Zo Tamara wat een hele lijst om te lezen maar wel gezellig, probeer maar lekker te blijve loopen heb altijt wel eens een dipje,wat een gezellige dingentjes doe je. Groetjes ,,,,,,,,,Tante Jannie

  • 30 November 2014 - 13:47

    Ellens Mam:

    Hoi Tamara.
    Ik word al moe als ik jouw verslag lees. Wat een bezige bij ben jij. Je schrijft dat
    Je wassen draait en boodschappen doet. Hoort dat tot jouw taak of doe je dat uit jezelf.
    Verleden week weer bij Ellen geweest. Jaz was naar de kapper geweest. Het was ineens een klein hondje hi hi.
    Verlede week met Ellen en Peter uit eten geweest. We waren 56 jaar getrouwd en zij hadden ons uitgenodigd. Als verrassing hadden ze ook onze kleindochter Sanne meegebracht. Leuk cadeautje. Hi hi.zij werkt in Voorburg en heeft het ook prima naar het zin.
    Ik ga even naar de overkant. Er is weer eens een braderie met allemaal goed bedoelde rotzooi, ha ha. Even een frisse neus halen. Daarna eten we een heerlijke bak erwtensoep. Zelf gemaakt . Altijd lekkerder dan uit een pak.
    Ik ga sturen. KNUFFEL van mij en tot de volgende keer. Doei

  • 13 December 2014 - 09:41

    Tante Jannie:

    Zo Tamara ja je doe wel veel maar als je het maar naar je zin heb, hoe is het loopen toch nog wel he ook goed voor je kondietsie het is hier alleen maar nat veel regen , groetjes fijn weekend,,,,,,,,,,,,,,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Farnham

Tamara

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 9692

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 30 November -0001

Au pair avontuur

Landen bezocht: